Politika nakupování herních předmětů a jiných bonusů formou free-to-play modelu tvoří čím dál tím větší podporu herního průmyslu. Dokonce ani dosavadní král regulérní prodejní politiky Blizzard se nevyhnul myšlenkám o hraní zadarmo. První obětí by v tomto směru mohl být Starcraft II.
„Pokrok“ formou free-to-play není v případě Blizzardu vyloučen, Zdroj: Oficiální stránka hry
Vedoucí designer Starcraftu II Dustin Browder ve svém projevu v rámci eSports Valencia Congress uvedl: „Blizzard pohlíží na free-to-play jako na možnost pro multiplayer. Nevíme, jak bychom to mohli zpeněžit. I tak může být pro někoho zábavné hrát proti hráči, který má k dispozici jen polovinu jednotek. Na druhou stranu to nebude zrovna zábavná zkušenost pro toho druhého. “
Během prvních 48 hodin z pultů zmizelo 1,5 milionů kopií Starcraftu II a dalších 1,5 milionů v intervalu 3 měsíců, což docela výrazně přesahuje tržby většiny ostatních PC her, pokud tedy nemluvíme o dojných krávach Diablu III a WoW: Cataclysmu.
Značka Starcraft II očekává nástup dvojice přírustků – Heart of Swarm a Legacy of the Void. Pomohlo by zavedení free-to-play modelu v případě dvou jmenovaných vyrovnat finanční krok s Diablem III? Větší otázkou ovšem zůstává, zda by si hráči i nadále zakoupili plnou hru, kdyby jim byla nabídnuta možnost hrát zadarmo.