Eric Hirshberg na konferenci Microsoftu vychvaloval nový engine Call of Duty, který je připraven na nové konzole. To však není úplně pravda.
Staronový engine je prý plně připraven využít výkon nových konzolí na maximum. Zdroj: Oficiální stránky hry
Je to totiž tentýž engine, jenž vývojáři používali ve starších hrách Call of Duty. Nicméně ho značně upravili, přepsali jeho hlavní vlastnosti. To z něj podle vývojářů činí nový engine.
Pro PlayStation magazín se rozpovídal Zach Volker, vedoucí grafik.
„Definovat nový engine je ošemetné. Protože při vývoji postupně přidáváme nové a nové funkce. Jaká je hranice, která určí starý a nový engine? Je skoro nemožné vyvinout nový engine od píky za dva roky. Na to byste potřebovali armádu 200 inženýrů.“
Zajímavostí je, že engine, jenž používá Call of Duty, má základ ve stařičkém Quake III. Pokud se některé jeho části dostanou i do enginu určeného pro nové konzole, přežije tak Quake III engine tři generace konzolí.