BioWare se v nadcházejícím třetím pokračování Dragon Age chce po vzoru jiných rozlehlých RPG soustředit na prozkoumávání robustního světa.
Dragon Age 3 by měl nabídnout obří lokace k průzkumu Zdroj: vydavatel hry
Generální manažer studia BioWare Aaryn Flynn v interview pro magazín Game Informer řekl, že explorace by měla být nedílnou součástí RPG her, tak jak tomu bylo v případě straších titulů studia, a to Baldur’s Gate (1998) nebo Neverwinter Nights (2002).
Přesto se však Mass Effect a Dragon Age, současné klíčové značky studia, od zmíněné myšlenky distancovaly. Průzkum je tedy prvek, který chce BioWare v rámci Dragon Age 3 navrátit. Inspiraci explorativního dobrodružství nacházejí vývojáři ve Skyrimu.
„Nemůžete se dívat na hru, jako je Skyrim, a nepřemýšlet o tom, jak působivé je to, co vývojáři dokázali či přemýšlet, že má zajímavý nový rozměr nebo obsahovala něco, jež moc dobře nefungovalo, z čehož bychom mohli těžit my. Jsme tedy stále ovlivňováni těmito hrami, obzvláště v relativně pevném žánru, jakým je RPG,“ řekl Flynn.
Vývojáři mají ještě spoustu času cokoliv vykouzlit. Hra byla původně naplánovaná na konec roku 2013, nicméně nedávné výkřiky a spekulace nahrávají faktu, že se hra neobjeví dříve než v roce 2014, a to již na konzolích nové generace.