Gears of War 3 beta ukázala drsné ženské krájející nepřátele motorovou pilou
Redakce
31. 5. 2011
Na vlastní kůži jsme pro čtenáře Topzine.cz otestovali exkluzivní uzavřenou betaverzi třetího a posledního pokračování kultovní série Gears of War od studia Epic Games. Přečtěte si, čím nás tahle pecka překvapila!
Podívejte se také na svižný trailer z kampaně hry Gears of War 3!
Poslední multiplayerový počin, který jsem měl tu čest hrát, bylo demo Crysis 2. Jistě si vzpomenete na obtíže s ním spojené – přetížené servery, které znemožňovaly nové registrace a obrovské pingy. S potěšením oznamuji, že beta Gears of War 3 se všem těmto vadám na kráse úspěšně vyhnula!
Semper fidelis
Pokud jste hráli předchozí díly, budete prakticky hned v obraze. Obrazovkou vaší televize se začnou prohánět staří známí COG vojáci, jež jsou po letech opět nuceni zkřížit meče samopaly se svými odvěkými nepřáteli, Locusty.
Trochu mě překvapilo naroubování RPG prvků, jako je získávání zkušeností a levelování, které může zpočátku evokovat (ne)oblíbené CoD, ale brzy přijdete na to, že si za expy žádné fúzní zbraně ani megaraketomety nekoupíte, upravovat lze např. skin postavy a různé dílči maličkosti, které ovšem nijak zásadní vliv nemají.
Proto naštěstí zůstává Gears of War 3 čistokrevnou akcí z pohledu třetí osoby. Může se chlubit tím, že si od svých předchůdců bere to nejlepší – fungující systém krytí a relativně vyvážený arzenál zbraní. Zajímavým prvkem jsou quick-time eventy při „smrti“, kdy se mačkáním určitého tlačítka můžete dostat zpátky na nohy a překvapit nepřítele.
Gears of Gore
Co se týče módů, které beta nabízela, byl to klasický team-deathmatch, kde jsem strávil asi nejvíc času, pak mód King of the Hill a novinka Capture the Leader. Klasický 5v5 deathmatch na 20 smrtí pro tým mě nadchl právě tím klasickým zpracováním, o dvou ostatních módech už se to říct nedá, ale to je věc vkusu.
King of the Hill je obyčejný attack-capture mód, kde musíte zabrat určitá místa na mapě a následně je hlídat po určitý časový úsek. Capture the Leader je novinka, ve které je jeden ze členů týmu náhodně pasován na leadera, dostane wallhack a snaží se, aby ho nezajali. Nu což, originální to je, ale na můj vkus se u toho musí moc přemýšlet.
Kromě osvědčených herních mechanismů a arzenálu zbraní zůstaly také mezi komunitou velice oblíbené finish-moves, tedy komba, kterým můžete nepřítele „dodělat“ nablízko. Je jich opravdu hodně a postačí asi vědět, že můžete cokoli utrhnout a nacpat to kamkoli. A to se cení!
Je až překvapivé, jak byla tahle beta (!!!) komplexní, vyvážená a jako celek skvěle funkční. Přestože jsem preferoval vesměs jenom jeden mód, poskytl zábavu na několik hodin. Datum vydání hry je stanoveno na 20. září letošního roku. K dispozici bude v několika speciálních edicích s celou řadou hmotných bonusů.