Podle společnosti Rockstar by série GTA mohla být rozšiřována každým rokem. Tento tah však nechtějí vývojáři učinit, jelikož si jsou jisti klesajícím zájmem fanoušků série.
Nový grafický engine nemá problém s vykreslováním vzdálenějších objektů. Svět bude gigantický Zdroj: Vydavatel hry
Rockstar tvrdí, že pokračování by mohlo být snadno vydáváno v každém roce. Rozhodli se však tímto způsobem nepostupovat. „Fanoušci by ztratili zájem,“ říkají. „Když jsme pracovali na GTA 3, byli jsme mnohem menší tým, něco jako experimentální. Neměli jsme žádnou představu, jak by hra mohla být přijata. Byli jsme jen přesvědčeni, že to, co děláme, je opravdu něco speciálního, “ pokračuje šéf Leslie Benzies.
„Od té doby jsme se rozrostli do mnohem většího týmu a naše hry jsou vysoce očekávané. Není to jen naše víra v každém projektu, ale silná podpora fanoušků. Mohli bychom snadno vyrábět každý rok nový titul, ale nakonec by naši fanoušci ztratili zájem. GTA V je náš nejambicióznější projekt do této doby, “ dodává.
GTA V je zároveň postaven na novém herním enginu. Vyvinut speciálně pro nadcházející otevřený svět. „Rozsah GTA je velmi odlišný od L.A. Noire nebo dokonce i u Red Dead Redemption, takže řízení celého týmu společně s tvůrčím záměrem je obtížnější, “ řekl Benzies v rozhovoru pro IGN.
„Velkou část týmu jsme měli v Rockstar North, který pracoval na RDR a L.A. Noire. To nám umožnilo získat spoustu zkušeností a vyřešit tak problémy týkajících se her. Vše jsme využili v rámci nového herního enginu vyvinutého pro GTA V,“ říká na závěr Benzies.
Herní engine napomáhá hře k vykreslování mnohem větší vzdálenosti, než tomu bylo doposud. Vykreslení vzdálených hor teď není problémem, ale skutečností. Není známo, zdali je vyvinutý grafický engine pouze aktualizovaný RAGE engine, který byl použit u GTA IV nebo Red Dead Redemption, či úplně novým motorem hry.
Více informací o detailech chystaného GTA V najdete zde.