Internet se podle americké společnosti Cisco stává stále rušnějším místem, objem dat má v roce 2016 dosáhnout 1,3 zettabytů, tedy 1,3 trilionu gigabytů.
Dat a informací všeho druhu je na internetu čím dál tím víc Zdroj: sxc.hu
Příčinou je například růst populace nebo rychlejší připojení, ale tím nejpodstatnějším je, že lidé používají v běžném životě stále více elektronických zařízení. Kromě telefonů, které lidé využívají stále častěji na prohlížení webu, toto číslo roste se stále populárnějšími tablety, které jsou bez připojení na internet téměř bezcenné.
Cisco dále předpovídá, že v roce 2016 bude více než 45 % obyvatelstva Země připojeno k internetu, tedy zhruba 3,4 miliardy lidí. Stále častěji se bude používat IPTV, která používá pro přenos signálu pouze internet. Tato televize má v příštích čtyřech letech dosáhnout 86 % celkového internetového provozu. To jsou pro představu dva roky videa každou sekundu.
Tato čísla podpořila i nedávná výstava E3 v Los Angeles, kde společnost Microsoft představila svou novou technologii SmartGlass, díky které se například během sledování seriálu Game of Thrones můžete na svém tabletu nebo telefonu podívat na to, ve které části světa se zrovna sledovaná pasáž odehrává.
Výrobci her stále častěji do svých titulů zařazují mód pro více hráčů a klasické hry pro jednoho vchází do pozadí. Internet ve hrách slouží také jako téměř neprůstřelná forma ochrany proti pirátství. Příkladem může být nedávno vydaná hra Diablo 3, kterou si na odlehlé chalupě v horách nemáte šanci zahrát.
Další příčinou tohoto růstu jsou čím dál populárnější cloudová úložiště, která se s přibývajícími objemy dat stávají někdy téměř nutností. Filmy a počítačové hry s přibývající kvalitou a novější technologií zabírají více místa na DVD nebo pevných discích, a je tak díky rychlému internetu daleko praktičtější stahovat data v případě potřeby ze svého úložiště v mracích.
Je možné, že v nedaleké budoucnosti už klasické filmy na DVD budou jen sběratelskou záležitostí, a na vaše hry se bude prášit už jen digitálně.