!Profil umělce!Záplava zrzavých vlasů a kouzelná atmosféra, kterou dokáže ignorovat jen málokdo. Podobný popis lze přiřadit ke všem třem sestrám Geislerovým, pouze jedna však patří na výsluní české komiksové scény – Lela Geislerová. Právě ona dokáže svět vidět jinýma očima a co je hlavní, dokáže ho tak přenést i na papír.
Lelu Geislerovou zná málokdo. Její sestra Anna patří mezi nejčastěji obsazované české herečky, nejmladší Ester před nedávnem představovala ikonu světa modelingu. Právě proto je Lela často zmiňována jen jako anonymní sourozenec slavnějších sester a v médiích se o ní jinak téměř ani nepíše. Opak je ovšem pravdou, Lela Geislerová se čím dál více prosazuje na poli komiksu a zaslouží si pořádnou porci pozornosti.
Lela Geislerová se narodila roku 1975 a už odmalička ji to táhlo ke kreslení. Sama přiznává, že k umění ji přivedla maminka, která je také výtvarnice. Touha tvořit se naplno projevila v kreslířčině sprejerském období, kdy se právem mohla považovat za jednu z prvních sprejerek u nás. Právě na pražských zdech se tak začaly objevovat její první obrazy, které časem přerostly až do komiksové podoby. Dnes má Lela Geislerová na kontě už několik komiksových příběhů, mezi něž patří například vyprávění inspirované temnými ulicemi pražského Karlína nebo příběh o dívce, kterou ve snech pravidelně navštěvuje tygr.
Nejnovější počin Lely Geislerové představil loňský KomiksFEST!. Lela společně s Jiřím Grusem a duem Vojtěch Maškek – Džian Baban vytvořila projekt BRUTTO (2009, Labyrint) s podtitulem Brutálně jemné komiksy. Jedná se o tři komiksové sešity pro dospělé, každý z nich pod taktovkou jiného mladého tvůrce. V rámci BRUTTA Lela přispěla příběhem Magda, který českou veřejnost překvapil svou kvalitou syžetu i kresby.
Mezi zvláštnosti Leliny tvorby patří například to, že hrdiny jejích komiksů bývají výhradně ženy. Sama autorka uznává, že ženské pokolení zkrátka považuje za mnohem zajímavější a osobitější. V její kresbě se také často projevuje vliv japonské kultury, haiku a japonských legend, kterými se zabýval autorčin otec.
Kromě komiksu se Lela Geislerová proslavila i v několika dalších odvětvích. Nejen, že je ilustrátorkou Lidových novin a věnuje se kostýmnímu výtvarnictví, ale společně se sestrou Annou také vytvořila originální módní kolekci pro značku Pietro Fillipi. Navíc spolupracuje s kapelami J. A. R. nebo Monkey Business, pro které kreslí ilustrace na obaly desek. Pokud jí i přesto zbude alespoň trocha volného času, vystupuje jako zpěvačka.
I když se tomu jen těžko věří, křehká Lela uplatňuje v komiksu především černý humor a náznaky morbidity. Výsledek ale vždy působí vyváženě a celistvě. Lela Geislerová se společně s Jiřím Grusem řadí k nové generaci českého komiksu, která se svými kvalitami vyrovná mazákům, jakými jsou například Kája Saudek nebo Štěpán Mareš. Společně s něžnou morbiditou Lely Geislerové se tak možná blíží znovuzrození specializované komiksové tvorby pro dospělé u nás.