Mark Pellegrino ze seriálů Ztraceni a Cena za lidskost: Rozhodně bych chtěl žít věčně
Redakce
20. 6. 2011
!Exkluzivní rozhovor!Mark Pellegrino je známý už ze seriálu Ztraceni. Nyní ho můžete vidět i v české televizi na AXN v seriálu Cena za lidskost (Being Human). Podobně jako třeba v případě Kanclu jde o americký remake britské série. Co říká představitel tři sta let starého upíra na natáčení? A viděl britskou předlohu? Přečtěte si v exkluzivním rozhovoru!
Jacob ze seriálu Ztraceni – v této roli si vás fanoušci budou pamatovat velmi dlouho… Jaký je to pocit?
Zatraceně dobrý! Je vážně moc příjemné být součástí tak skvělého a velkého projektu a určitým způsobem ovlivnit miliony lidí.
Evidentně máte talent pro nadpřirozené role, vzpomeňme seriály Ztraceni, Lovci duchů, nyní Cena za lidskost… Vybíráte si tyto role vědomě, nebo k vám samy přicházejí?
S rolí Jacoba ve Ztracených jsem měl víceméně štěstí. V den, kdy probíhal konkurz, jsem měl ještě další dva, takže jsem se nestihl připravit. Navíc scéna, kterou jsem měl předvést, byla poměrně dlouhá. Nechtěl jsem ze sebe udělat hlupáka, a tak jsem se rozhodl, že lepší bude se konkurzu vůbec nezúčastnit. Ale moje manželka mě přesvědčila, abych tam šel a alespoň to zkusil. A vyplatilo se to, ač nepřipravený, roli Jacoba jsem dostal a díky tomu okusil žánr sci-fi. Zalíbilo se mi to natolik, že od té doby dávám přednost nadpřirozeným rolím.
V Ceně za lidskost jste ztvárnil tři sta let starého upíra. Chtěl byste vy sám žít věčně?
Rozhodně! Kdo by nechtěl? Vy byste nechtěla?
To víte, že bych chtěla být nesmrtelná, ale ne jako upír, to je podle mě o ničem.
Všechno v životě má své klady a zápory. A stejné je to i s upíry.
Prozraďte tedy, má Bishop nějaké opravdu kladné vlastnosti?
Bezesporu ano. Jednou z nich je loajalita, i když Bishop je loajální především sám k sobě. Myslím si, že je velmi inteligentní, vidí do budoucnosti a každý krok, který činí, předtím velmi dobře zváží. Je v jistém smyslu politik, ovšem v dobrém smyslu slova – nikdy nezapomíná na své přátele.
Připravoval jste se nějak na svou roli upíra?
Samozřejmě jsem strávil nějaký čas zkoumáním upírství a tehdejší doby. Bishop se stal upírem v Anglii 17. století, takže jsem nakoupil hromadu knih a snažil jsem se o tehdejším životě zjistit vše, co se dalo. Psal jsem si deník o životě mé postavy, což mi také velmi pomohlo. Díky tomu jsem znal Bishopa ještě jako člověka, měl jsem také mnoho informací z doby, kdy se stal upírem. Kromě jiného jsem pochopil jeho vztah k Aidanovi (další upír, pozn. red.). Zbytek je jednoduchý – stačí mít dobrý make-up, a během okamžiku se stanete upírem.
Když vás přeměňují na upíra, trávíte v maskérně hodně času?
Vlastně ani ne. Jen mě trochu vybělí, abych se na první pohled lišil od ostatních. Potom už jen zbývá nasadit upíří zuby… Oproti tomu Sam Huntington musí v maskérně sedět několik hodin, trvá celou věčnost, než se stane vlkodlakem.
Proč přijme Bishop Aidana zpět?
Ze dvou důvodů. První je čistě sentimentální – Aidan je skoro jako jeho syn, i když je v první sérii jeho protivníkem. Jejich vztah se vyvíjí. Je to jako příběh o marnotratném synovi, který se ztratil, ale potom našel svou cestu zpět a otec pro něj chce jen to nejlepší. Samozřejmě Bishop má i své praktické důvody – má jasnou představu, co by měli upíři přesně dělat, jak by se měli chovat ve společnosti a podobně. Aidan je skvělý voják a přesně zapadá do Bishopova plánu.
Měl jste možnost zhlédnout originální verzi seriálu Cena za lidskost? Jak moc se liší americký remake od původní britské show?
Připouštím, že jsem viděl z britského seriálu jen krátkou ukázku, takže to opravdu nemohu posoudit. Záměrem producentů je se originálem pouze inspirovat a vytvořit vlastní verzi seriálu, která bude mít svůj specifický tón a styl. Také proto jsem nechtěl být ovlivněn britskou verzí.
Jaká je role vašich snů? Hamlet? Macbeth?
Hamleta jsem už hrál, v Los Angeles. Na otázce Být či nebýt jsem pracoval celé dva roky, na jevišti se hra udržela pět měsíců. Byla to úžasná zkušenost. Momentálně pracuji na Macbethovi, takže jste se trefil do černého. Obě tyto role bych mohl hrát do konce života, jsou úžasné…
Máte velmi vyčerpávající program, točíte filmy a seriály, hrajete divadlo, do toho se staráte o rodinu… Jak to všechno zvládáte? Mimochodem učíte stále v Playhouse West Theatre?
Ano, stále tam učím, ale přiznávám, že to je docela náročné. Naštěstí je tamní profesorkou moje žena, takže se vidíme častěji. Navíc mezi časté diváky divadelní scény patří naše děti, bereme je s sebou na představení odmalička, takže se to vlastně stalo takovým rodinným rituálem.
Vraťme se ještě k seriálu Ztraceni – zajímalo by mě, jestli jste plně pochopil konec a zda jste s ním byl spokojený?
Mám rád konce, které nechají diváky tápat a ve kterých mnoho otázek zůstane nezodpovězených. Přemýšlíte o tom, hledáte možné skryté klíče k finálnímu rozuzlení, a díky tomu zůstanete s příběhem spojeni mnohem delší dobu. Pro mě to byla fantastická zkušenost a konec se mi líbil – především myšlenka, že k záchraně a vykoupení se určitým způsobem potřebujeme navzájem.
Cena za lidskost (Being Human US)
Horor/Fantasy
Kanada, 2011, 58 minRežie: Adam Kane, Paolo Barzman, Charles Binamé, Eric Canuel, Jeremiah S. Chechik, Jerry Ciccoritti
Hrají: Sam Witwer, Sam Huntington, Mark Pellegrino, Kristen Hager, Terry Kinney, Jason Spevack, Cindy SampsonV televizi v ČR: na AXN, každé úterý od 22:00