Od deskovek po konzole. Festival fantazie 2013 potěšil všechny hráče
Karel Kolmann
20. 7. 2013
Festival fantazie 2013 je již za námi. Letošní ročník přišel s herně nabitým programem. Jak to všechno probíhalo?
Pro všechny nedočkavé již v pátek začala v jedné z budov Festivalu fantazie herní přednášková linie nazvaná GameLine. Přednášky se konaly v poměrně privilegované místnosti, neboť tato místnost měla menší pódium, slušně velkou kapacitu a v době mojí přítomnosti se jí dokonce podařilo vyhnout výpadkům proudu. A jak jinak zahájit soubor přednášek o počítačových hrách než přednáškou o tom, proč jsou hry špatné a proč by se měly zakázat. Po zbytek dne GameLine představil několik konkrétních her a v celém areálu GameFFestu bylo volné hraní připravených hudebních, konzolových a počítačových her.
Hraješ, hraju, hrajeme
Příjemným překvapením byla přítomnost dvou stanovišť s čerstvou novinkou The Last of Us, která zatím sbírá výborná hodnocení. Další skvělou věcí byl řidičský kokpit pro hru Forza Motorsport 5. Z hudebních her se toho také dalo vyzkoušet mnoho. Po slezení schodů se objevilo kompletně vybavené stanoviště na Rockband, párově vybavený DDR, Dj Hero a dvě stanoviště, každé s párem kytar, pro Guitar Hero. Komu to bylo málo, ten se mohl vrátit zpět nahoru, vzít do ruky skutečnou kytaru a zahrát si Rocksmith. Hudebních her bylo na GameFFestu ještě více a přiznám se, že jsem ani všechny neznal. Vyzkoušet se také dalo několik stanovišť s Wii, Wii U a Kinectem. Na ochozech byly rozmístěny konzole, na kterých se dal hrát například Tekken nebo Halo. Vzhledem k velkému zájmu návštěvníků jste na svou vybranou hru museli občas poměrně dlouho čekat, ale přeci jen kdo dřív přijde, ten dřív hraje.
BioWare Day a ostatní herní linie
V sobotu se představil BioWare Day. Přednáškovému poli dominoval Mass Effect a Dragon Age, ale i na jiná témata přišla řeč. BioWare Day byl celkově jednou z nejzábavnějších přednáškových linií, protože se rytmus přednášek povedeně měnil od vážnějšího po odlehčený, a pravidelní návštěvníci vytvořili živou komunitu, která se s přednášejícím nejednou špičkovala. Pro pozorné BioWare Day připravil také soutěž. V průběhu celé linie řečníci pokládali různé obskurní či méně obskurní otázky. Za správné odpovědi byly přidělovány body, které se následně daly vyměnit za hry a podobné ceny.
Po skončení BioWare Day započal opět GameLine. Velká většina přednášek se točila kolem her z dílny studia Blizzard, ale došlo i na jiné herní kousky. Konkrétně se jednalo například o Assassin’s Creed, Skyrim, GTA, Sim City a některé další. Jedním z nejlepších zážitků z celé GameLine bylo divadelní představení Jak je důležité míti Dovahkiina. Příběh Skyrimu začíná ve voze směrem na popravu a nikdo se nikdy neptá, co se stalo předtím. Jak je důležité míti Dovahkiina se zeptalo a zeptalo. Mimo samotného Dovahkiina vystupovali ve hře Lydie, Serena, Delphine a strážný, který také kdysi býval dobrodruhem, dokud… ale o tom až jindy. Pokud se toto divadelní představení bude opakovat i na příštím FF, určitě stojí za návštěvu. Jak je důležité míti Dovahkiina je záležitost s opravdu vtipnými momenty. Stejní autoři stojí také za představením Čekání na tanka, které je zasazeno do prostředí World of Warcraft.
Warhammer, válečné hry s miniaturami, deskovky
Pro chvíle odpočinku bylo nejideálnější sehnat partu kamarádů a vydat se do areálu deskových her, kde však čas bohužel ubíhal vždycky nejrychleji. V pátek herní přednáškovou místnost převzala linie Star Treku, ale hráči i tak měli co dělat. Ve stejný den totiž začal WarGame Con, který ve své festivalové premiéře představil svět her s miniaturami od společnosti Games Workshop. Řeč je samozřejmě o legendárním Warhammeru a Warhammeru 40 000. Přednášky ukázaly několik herních frakcí, zpracovaly kvalitní úvod do hraní pro nováčky a celkově probraly pořádný kus herního lore a příběhového pozadí. A pokud jste se stejně jako já často zdržovali u deskových her, tak jste si zajisté všimli občasně probíhajících Warhammer bitev i tam.
A to je zase na rok FFšechno
Celkově toho letošní Festival fantazie přinesl pro hráče opravdu hodně. Přednáškový program byl různorodý, i když se přiznám, že i jako zapálený hráč jsem všechny reference a vtípky nezvládal. Připravené herní stanoviště pokryly všechny herní žánry a v mnoha hrách byly dokonce pořádány turnaje. Herní tematika se objevovala i mimo vyloženě herní linie a po areálu se pohybovalo mnoho lidí v herních kostýmech (Link a chlapci z Falloutu byli perfektní!). Herní festivalová komunita byla bezkonfliktní, zkrátka takto kolektivní herní zážitek vám nenabídne žádný multiplayer. Tak zase příští rok na Festivalu fantazie!