PREVIEW: Dirt Showdown originalitou zrovna neoplývá. Zábava to ale je
Zdeněk Král
19. 4. 2012
Nový díl závodní série vyjde v květnu, ale novinářské verze už pár dní roztáčejí počítačové disky. Informační embargo právě skončilo, můžeme tedy odhalit, jaké dojmy v nás nový díl zanechal.
Série Dirt je mezi hráči velmi populární. Fanoušci sice autorům vždycky něco vytknou, krásná grafika a rychlá auta si ale během let získaly srdce mnohého závodníka.
Díl tři a půl, nebo začátek nové série?
Dirt tentokrát nebude synonymem pro rallye nebo rychlé trailblazery. Novinkou třetího dílu byla Gymkhana, kde mohli jezdci v sérii závodů sbírat body za provádění fanouškovsky atraktivních kaskadérských kousků nebo třeba sjíždět slalomový svah v Mini Cooperu.
Čtěte také: Rusové staví flotilu létajících talířů. Největší unese až 600 tun nákladu
Část hráčů přijala tuto novinku kladně, část by radši zůstala u klasických závodů, vývojáři tedy zvolili oba herní módy.
Dirt Showdown není čtvrtý díl série, ale spíš taková arkádová odbočka. Nenabídne klasickou rallye, ale sérii demoličních derby, předváděček v arénách, drsných závodů plných ničení protivníků, duelů a podobných adrenalinových zábav.
Problém je, že přinejmenším preview verze nenabídla nic moc originálního. Hra vypadá krásně, grafika je vyšperkovaná, auta detailní, slunce se leskne jedna radost a model poškození celkem dobrý.
Jinak ale hra víceméně spojuje needforspeedovské ovládání (šipka dopředu a dusík) se závody, které známe ze série Flatout, nebo se objevily už v původním Dirtu 3.
Čtěte také: Produkční pornostudio Brazzers zvažuje sponzoring hráčů videoher
V případě automobilových závodů ale originalita potřeba není, například pokusy o napínavý příběh jsou obvykle nejen zbytečné, ale taky zpravidla špatně dopadnou.
Zábava to ale je
Dusík krásným autům sluší, skokánky, překážky, pneumatiky a rozdovádění soupeři dělají z každého obyčejného závodu neobyčejný, a mlácení auty do sebe je legrace nejen na matějské, ale taky na monitoru.
Navíc má tentokrát hráč na výběr i z roztomilých veteránů, vraků, speciálů a krasavců z 50. let. Jízdní vlastnosti zarkádovatěly, takže alespoň základní levná auta jezdí v podstatě všechna stejně (ne úplně, ale na všechny stačí ta zmiňovaná šipka dopředu).
Trávit dlouhé hodiny u kampaně se asi hráčům nebude chtít, spíš to vidíme na pár závodů denně po delší dobu. Lákavý ale bude multiplayer a splitscreen. Závody, ve kterých můžete soupeře legálně vytlačit z trati, to se nedá odmítnout.
Dirt Showdown vyjde 25. května na PC, Xbox 360 a PlayStation 3. Nebude to hra roku, ale zdá se, že nabídne vítanou možnost nejen závodit, ale taky se pár hodin prostě vyblbnout.