Před šesti lety vyšly první Guild Wars. Benjamínek mezi MMORPG, který MMO vlastně úplně nebyl, zaujal především cenou – hra nevyžadovala po hráči měsíční poplatky. Pro mnoho studentů byly tedy Guild Wars jasná volba a hra se stala hitem. Prodalo se více jak šest milionů základní verze hry. Následovalo několik přídavků s novými kouzly, povoláními, story a příšerami. Nastavovat kaši donekonečna však umí jen školní kuchařka, a tak nás konečně v tomto roce čeká druhý díl. A máme se na co těšit.
Staré v novém
Předně proto, že bude konečně volitelná rasa. My, co jsme unavení hraním za člověka v reálném životě, se můžeme těšit hned na čtyřlístek dalších ras. Kromě lidí nás tedy čeká kočkovitá smečka zvaná Charr, severský národ Norn, zakrslí skřítci Asura s obříma ušima a nakonec i milovníci přírody bez elfích uší – Sylvari. Všechny rasy, vyjma poslední, jsou známé z předchozích datadisků. Sylvari vznikla na konci Eye of the north datadisku.
Ve hře nás čeká osm hratelných profesí. Zatím byly oznámeny elementalista, ranger, válečník, guardian a necromancer. Jestli se vrátí i další povolání z jedničky si netroufáme odhadnout. Každá rasa bude mít svůj vlastní příběh a třeba v případě Charr (hlavní nepřítel v jedničce) jsme velmi zvědaví. Autoři navíc úplně vymazali Monka čili léčící profesi. Důvod je ten, že se celá hra zrychlí, hráči na sebe nebudou před kontaktem čarovat rovnou léčící spelly. Několik pomocných kouzel hra samozřejmě nabídne, ale Dalailamačské orgie nečešete (bez dvojsmyslů).
Společně a téměř zadarmo
Celé story se točí kolem odboje proti mystickým drakům, kteří se probudili a chystají se pohltit celý svět. Rasy jsou rozhádané a bude potřeba vytvořit silnou alianci schopnou zachránit svět. Jak jinak, že? Postavíme se tedy jak proti zombíkům a drakům, ale dost možná i sami proti sobě. Příběh je postaven tak, aby ho hráč prožil, ne projel a prolootoval. Architektura a lokace ve hře vypadají epicky a legendárně. Nádherné artworky pak slibují opravdu silnou atmosféru nejen při bitvách.
Co je podstatné a možná i důvod proč tento článek vůbec čtete, je, že hra bude opět bez měsíčních poplatků. Ano, ano. Prostě si opět koupíte krabici, možná stáhnete hru přes Steam. Taktéž se dočkáte dokupování nejrůznějších doplňků jako třeba nových charakterových slotů. Je jasné, že králem na trhu je World of Warcraft, a pokud chtějí mít autoři se hrou úspěch a mít stabilní komunitu hráčů, musí zároveň nabídnout něco, co je pro WoW nemyslitelné.
Onlinovky tohoto typu totiž trpí tím, že pravá hra začne až po dosažení vysoké úrovně. Je otázka, jak se s tím autoři poperou, ale slibují, že se u levelování budeme bavit mnohem více než obvykle. Většinou to bývá tak, že na kraji vesnice potkáte sedláka s vykřičníkem nad hlavou, který vám zadá quest – ve vesnici jsou bandité, pomoc! Ne tak v GW2. Hráč sám uvidí, že je vesnice v nesnázích a je na něm, jak bude dále postupovat. Svět bude dynamicky měnící se mechanismus s minimem skriptů. Tenhle systém může otřást základy světa a je jedním z hlavních lákadel hry.
The YouTube ID of 1iYr7b7VWbQ&feature=fvst is invalid.
Na svatýho Dindy
Hra nabídne samozřejmě i PvP arény, kde se jedinci s vysokým egem a malým nástrojem budou mlátit hlava nehlava. Zajímavě vypadá i systém smrti a následného oživení. Hráč se stane prakticky duchem a může mít ještě nějaký vliv na děj na bojišti, byť za ztížených podmínek. Můžete se rovnou odebrat k waypointu nebo čekat na oživení od spoluhráčů. GW2 vychází (snad) v průběhu tohoto roku, pouze na PC. Kdy? When it’s finished.