Preview hry Diablo III. Čtěte devět důvodů, proč půjde o RPG roku
Martin Mašek
16. 9. 2011
!PC, PS3, Xbox 360!Vydání Diabla III se blíží, a tak jsme vybrali devět důvodů, proč se na tuhle herní bombu těšit. Takže, barbaři, nabruste si čepele, mágové, vytaste kouzelné hůlky, a čtěte preview hry Diablo 3 na Topzine.cz!
První důvod: ten dělá to a ten zase tohle
Hlavní devizou Diabla III jsou jednoznačně postavy, ještě unikátnější než v předchozím díle. Nově by měly rasy ještě více rozlišit a každá má mít svůj vlastní systém a strom dovedností. V původní hře byla jen Mana, která poháněla kouzla a schopnosti, v Diablo III by každé povolání mělo mít svou vlastní obdobu Many.
Kdo by si myslel, že zombie nemůžou být sexy, nechť si zajede na Dead Island!
Například Barbar bude mít Zuřivost, která by se měla dobíjet způsobeným i přijatým zraněním, ale postupně se ztrácet, pokud nebude bojovat. Takže Barbaři budou muset vyhledávat jen boj, kdykoli, kdekoli a s kýmkoli. Čaroděj pak má Arcane, což je obranná surovina, Lovec démonů má dokonce dvě suroviny: Disciplínu a Zášť. Zášť je jen útočná a rychle se obnovuje, Disciplína je pak čistě obranná.
Mnich má na rozdíl od ostatních pouze obrannou surovinu, a to Ducha. Dobíjí se stejně jako u Barbara Zuřivost, ale neztrácí se. A nakonec Šaman jako jediný využívá starou známou Manu. Tohle by mělo zajistit, aby hráč chtěl Diablo III hrát pořád dokola a vyzkoušet i všechny postavy.
Unikátní systém každého charakteru by měl donutit hráče, aby zvolil pokaždé jiný styl a přístup k celé hře. K tomu se přidá až ke dvacítce unikátních schopností a kouzel. A podle trendů poslední doby si hráč bude moci vybrat mezi mužským a ženským charakterem.
Druhý důvod: nikdo nechce být sám
Po vzoru předchozího dílu i v novém Diablu si bude hráč moci přizvat na pomoc společníky, kteří budou bojovat s ním. Na rozdíl od předchozího dílu však společníci budou mít více propracované charaktery. Čarodějnice Eirena, darebák Lyndon i templář Kormac budou hrát v příběhu svou roli a celkem dost pomáhat i samotné hře. Čarodějka vládne ohněm, darebák oslepující kuší a templář těžkým brněním a kopím, kterým zpomaluje nepřátele.
Stejně tak bude mít každý svoje speciální vybavení, jmenovitě zbraň a štít, dva prsteny, amulet a unikátní předmět pro každého z nich. Mimo jiné si hráč bude moci i upravit jejich schopnosti, kterých by mělo být přes deset pro každý charakter.
Třetí důvod: zlý skillpointe, odstup, zde nemáš co dělat
Převratná myšlenka Diabla III tkví především v absenci skillpointů. Konečně odpadne takový ten systém, kdy nezkušený hráč cpal skillpointy do vlastností, které nakonec vůbec nepotřebuje a jen zběsile kliká. V Diablo III už žádné rozdělování skillpointů, namísto toho hra sama odemkne na různých levelech schopnosti.
Byť by se to zdálo jako omezení, stejně bude mít hráč možnost výběru, kterou schopnost přiřadí které klávese. V závislosti na levelu postavy bude mít k dispozici dvě až sedm hotkey kláves pro schopnosti. To zásadně změní strategii boje a každý gameplay tak bude rozdílný. Kromě aktivních schopností bude přístup i k třem pasivním.
V Rusku vzlétl létající automobil. Sestrojil jej místní důchodce!
Schopnosti je možné ještě později doupravovat pomocí magických run, každou schopnost pomocí jedné runy, kterou je možno vyměnit. Runy budou několika typů, tedy rudé, indigové, obsidiánové, zlaté a alabastrové, a i rozdílný level, podle toho, jak bude hráč postupovat hrou.
Čtvrtý důvod: zdraví, portály a mrtvoly
V Diablo II, když postava někde zemřela, nebylo to tak jednoduché. Všechno vybavení a vlastně celý inventář zůstal u mrtvoly, kdežto hráč byl teleportován do města nebo k nejbližšímu checkpointu. Takto penalizovaný musel, pokud chtěl zpět vybavení, doběhnout k mrtvole a vybavení si vzít. Dost náročné, pokud umřel v houfu nepřátel nebo během bitvy s bossem.
Portály pak byly takovou záchranou, když situace byla bezvýchodná, a poskytla tak hráči možnost útěku. V Diablu III to už tak nebude. Když hráč zemře, bude normálně vrácen na poslední checkpoint bez penalizace. Ovšem bude na výběr, zda-li si hráč před vstupem zpět na místo, kde zemřel, sežene lepší vybavení, nebo ne.
Neviditelný tank? Ale jistě, proč ne, v dnešním světě je možné všechno!
To mělo za důsledek poměrně zásadní změnu v systému portálů. Místo jednoduchého stisknutí klávesy a okamžitého přenesení se bude kouzlo portálu několik okamžiků aktivovat. Během klidných sekcí bez boje to nebude problém, ale během boje je možné, že se to občas nepovede.
Také se změnil systém uzdravování. Nepřátelé místo lektvarů budou mít orby zdraví, a když zemřou, hráč je absorbuje i během boje. Dobře to pak prodlouží výdrž v boji a menší potřebu portálů, a podobně.
Pátý důvod: snový inventář
Kolik her má dost omezený inventář. V podstatě skoro každá, a Diablo III se má výrazně lišit. Místo toho, aby se hráč musel pořád vracet do města a prodávat vybavení, může to dělat rovnou z inventáře pomocí Cauldron of Jordan nebo je rozbít pomocí Nephalem Cube. Takže v podstatě se do města nebude muset vracet, dokud skutečně nebude muset.
Také bude k dispozici bedna, jejíž kapacita půjde prostě a jednoduše rozšířit. Bedna bude vlastně multidimenzionální, a všechno, co se do ní schová, bude přístupné pro všechny hráčovy charaktery. Takže když hráč najde vybavení, co by se hodilo jinému charakteru, stačí ho jen uložit do bedny.
Šestý důvod: crafting a alchymie trochu jinak
Jak vylepšovat svoje vybavení? Přece u řemeslníků. V Diablo III bude trojice řemeslníků, kteří budou cestovat s hrdinou od města k městu. Kovář se bude starat o vybavení, jako jsou zbraně nebo brnění, mystik se bude starat o magické vybavení, vytvářet runy, svitky a nápoje. A klenotník samosebou pečovat o prsteny, amulety a také o krystaly, které zasadíte do zbraní a brnění, aby je bylo možné znovu použít.
Hráč si bude rozhodovat, kterého z řemeslníků vylepší v závislosti na tom, kolik surovin nebo nových receptů a nákresů mu věnuje. Mnoho lepšího vybavení může být nalezeno jen skrze takové plány a recepty, které se nedají nikde koupit, ale pouze nalézt jako loot. Vše mezi sebou půjde skvěle kombinovat, a tak se hráč může při dostatku financí vybavit tím nejlepším.
Sedmý důvod: předdefinované oblasti a loot? Ne, díky…
Stejně jako v předchozím díle i v Diablo III bude všechno generováno náhodně. Prostředí, loot, nepřátelé i všechno ostatní. To ještě více odliší každý gameplay i každou postavu. Samosebou, bude těžké si sehnat to, co je zrovna potřeba, ale na druhou stranu, může být i sranda.
Stejně tak jako u craftingu. Každý recept nebo nákres se bude skládat z několika různých položek, některé předem definované suroviny, ale také i náhodné, díky kterým bude mít každý předmět svoje unikátní vlastnosti. Náhodné generování prostě bude Diablu III vládnout.
Osmý důvod: čicapade, pane… Sleva, sleva, dvětěpade, pane…
V Diablo II bylo možné i vyměňovat předměty nebo prodávat mezi hráči. Samozřejmě, že to vyžadovalo ohromnou dávku důvěry při takové transakci, ale zisk byl zase na druhou stranu znát. Když se však došlo až na černý trh, kde se předměty vyměňovaly za skutečné peníze, Blizzardu došla trpělivost.
RECENZE: Resistance 3 potápí nevyvážený děj a přehrávající hrdina
Právě kvůli tomu vzniknou v Diablo III hned dva aukční domy. Jeden jen v rámci hry, kdy se předměty budou vyměňovat jen za herní zlato, druhý bude sloužit k výměně za reálné peníze. Blizzard si uvědomil, že pokud nebude alespoň trochu kontrolovat takové transakce, stane se z Diabla III jen další semeniště pochybných živlů.
Co bude možné prodat? Nejspíš úplně všechno, co se bude nacházet v inventáři. Díky náhodně generovaným receptům a nákresům a tím pádem i náhodným předmětům bude trh skutečně nabitý všelijakým vybavením. Získání toho správného předmětu pak nebude vůbec problém, pokud bude mít hráč dostatek zlata.
Devátý důvod: konec volného času se blíží, střežte se Diabla
Koneckonců, co by se dalo čekat od tak hypované hry. Už nyní očekává hráčská obec ohromnou bombu, protože už nějaký ten pátek se o Diablu mluví v dosti přehnaných termínech. A pokud ani trochu nenaplní očekávání do něj vložená, skončí Diablo v plamenech a s ním i celý Blizzard. No, ale pokud se tato megalomanská očekávání naplní a Diablo bude tak skvělé, jak se o něm mluví, vyslouží si jistě místo v síni slávy.
Nehledě na to, že každý gameplay by měl být unikátní, sežere tahle hra neuvěřitelné množství času, a to jak skalním pařanům, tak i obyčejným, svátečním hráčům. Uvidíme, uvidíme…
Jo, a kdo má battle.net může se zkusit zapsat k otevřené betě a doufat, že si ho vyberou. Hodně štěstí.