Jestli přijede 11. listopadu Martin na bílém koni, nevíme, ovšem že s sebou bude mít placku s názvem The Elder Scrolls Skyrim, je skoro jisté. Čtěte, co všechno přinese nejnovější díl slavné série!
Každý díl posunul grafické zpracování o kus vpřed a nejinak tomu je i u nového kousku. Chvilku se dokonce spekulovalo o id Tech 5, než autoři představili jejich vlastní Creation Engine. Lákadlem je využití DirectX 11, ale hra je bohužel vyvíjena zároveň na konzole, a základem je tedy stále DirectX 9.
Vodní plochy i lesy a vůbec všechny přírodní scenérie vypadají ze screenů ovšem opravdu parádně a mluvčí Betshedy Pete Hines potvrdil, že milovníci přírody mohou vypnout všechny ukazatele a kompas a jen se kochat.
Čtěte také: RECENZE: Driver San Francisco vyvažuje špatný příběh naleštěnými bouráky
Grafické provedení kouzel a jejich účinků by mělo být taktéž skvělé. Celé uživatelské rozhraní má být jednodušší a intuitivnější, pro fajnšmekry je tu možnost detailně zkoumat položky v inventáři, protože jsou zobrazeny ve 3D.
Skyrim je částí kraje Tamriel stejně jako oblasti Morrowind a Oblivion, se kterým má mít podobnou rozlohu. Nachází se na severu, čekají nás tedy vysoká pohoří a údolí, zasněžené horské vesničky i tajemné staré zříceniny. Celý kraj se však třese před zvěstmi, že se po několika staletích objevili draci.
Draci jako ze středověku a hollywoodských filmů
Todd Howard řekl, že fan požadavky byly dva: multiplayer a draci. Vyslyšen byl však jen jeden, online multiplayer jakéhokoli druhu tedy nebude. Stejně jako předcházející dobrodružství, vše začíná tvorbou postavy – výběrem jedné z deseti ras (elf, orc, imperial) s unikátními vlastnostmi a upravením vzhledu – a pak hurá do hry. Že příběh moc objevně nevypadá, o tom se přesvědčíte sami.
Draky kdysi ze země vyhnali takzvaní Drakorození, avšak ti byli vyvražděni zároveň s rodem Septimů, a tak se draci vrátili. Po vlně zoufalství svítá naděje: jeden Drakorozený ještě žije a je jím samozřejmě hlavní hrdina.
Draci se ve hře nevyskytují jen kvůli příběhu, čas od času se s nimi (prý nelineárně) utkáme, boj s těmito velkými mytickými tvory má být jedním z hlavních taháků Skyrimu. Po každém udolaném dráčkovi navíc zůstane jeho duše, která odemkne část příkazu v dračím jazyce, jenž má různé účinky.
Život je boj
Hlavními novinkami je však nový bojový mechanismus, interakce s prostředím a režim rozhovorů. Soubojový systém má být akčnější a fyzičtější než v Oblivionu. To samozřejmě není vše, o větší variabilitu soubojů se postará systém dvě ruce – dvě zbraně. Kombinovat půjde úplně libovolně, od klasiky meč + štít až např. po dvě kouzla, a slíbeny jsou i oblíbené zakončovací údery. Výraznou změnou prošlo přidělování zkušeností, a volba povolání dokonce chybí úplně, místo ní si na každé nové úrovni zvolíme nějakou speciální schopnost.
Nový TES totiž využívá systém, který přinesl už Dungeon Siege: hrdinovi se prostě zlepšují ty schopnosti, které využívá. Hra tak umožňuje přejít třeba v půlce od rubání mečem k magii bez jakékoli penalizace, tedy krom rozmělnění specializace. Kompletně překopaný je i systém rozhovorů (jako nový Fallout) a hlavně chování NPC.
Zajímají vás nejnovější technologie? Cena iPhone 4S odhalena. Víme, za kolik ho v ČR pořídíte
S Radiant story systémem by měly být daleko uvěřitelnější a živější a i vaše chování k ostatním postavám má mít odezvu, např. když vyházíte pár věcí z inventáře, tak se o ně NPC poperou nebo vám je zkusí vrátit. Často diskutované levelování s hráčem z předešlých dílů zůstane, tentokrát má ale každý protivník levelovat jinak.
Dojmy redaktorů, kteří měli možnost si TES zahrát, mluví o rozdílných koncích questů, akcích odehrávajících se nezávisle na hráči a editor je prý natolik mocný, že schopní modeři mohou částečně upravovat i hlavní příběh.
K tomu všemu si připočtěte soundtrack, o který se postará Jeremy Soule, a snad nikdo nemůže pochybovat, že tu máme po Zaklínači 2 druhou RPG pecku tohoto roku. The Elder Scrolls V: Skyrim vyjde v již zmíněném magickém datu 11. listopadu 2011 pro Xbox 360 (který má exkluzivitu na DLC), PlayStation 3 a PC.