V první části jsme si představili celou starou trilogii a první díl nové. V druhé části nás čeká zbytek, kde princ poznává, že těžkosti teprve přicházejí. A možná přijde i kouzelník.
Jízda pokračuje
Druhý díl nové trilogie s názvem Prince of Persia: Warrior Within vyšel v roce 2004 a samozřejmě navazuje na předchozí díl. V čase jsme se posunuli o 7 let, které se na princi podepsaly. Zapomeňte na toho naivního mladíka, co hledal čest a slávu, tohle je tvrdý bojovník zocelený žárem bitev. Přestože se princi podařilo vrátit Písky i dýku na původní místo a vrátit tak čas, linie času je porušena. A každý kdo poruší linii času, musí zemřít. To je úkol Dahaky, strážce linie času, loví takové lidi a zabíjí je. Princi se příliš nelíbí, že je lovnou zvěří, a vydává se na ostrov, domov Písků, aby se dostal do minulosti a zabránil Císařovně času Písky vůbec vytvořit.
Než se začtete do moderní historie Prince of Persia,
přečtěte si o jeho začátcích.
V minulosti se setkává s Kaileenou, přisluhovačkou Císařovny, které je evidentně princ sympatický, a tak mu podá pomocnou ruku. Téměř na každé místo na ostrově se dříve či později dostaneme v přítomnosti i v minulosti, díky tomu můžeme vidět, jak se zub času podepsal na celém ostrově. I když už princ nemá dýku času, její schopnost si podržel. Takže netruchlete, možnost hrát si s časem je tu pořád. Velké změny v tomto díle doznal soubojový systém, naštěstí je to změna k lepšímu. Nyní je tu k dispozici mnoho komb v závislosti na tom, zda máte jednu, či dvě zbraně.
Grafika se od posledka příliš nezměnila, snad jen tentokrát běhala plynuleji. Barvy jsou tlumenější a ne tak jásavé jako v SoT. Hudba nám tu přešla od arabských melodií k metalu, ale k celkové atmosféře se hodí víc než dobře. Tvůrci nám dokonce nabízejí možnost alternativního konce. Toho se můžete dobrat, pokud najdete všech 9 Life upgradů.
Konečná, vystupovat
Poslední díl trilogie s názvem Prince of Persia: The Two Thrones měl premiéru v roce 2005. Spojuje v sobě pohádkovost prostředí prvního dílu s atmosférou druhého dílu. Příběh navazuje na alternativní konec Warrior Within, kdy se neutkáte s Kaileenou, coby Císařovnou času, ale s Dahakou. Nyní se princ společně s Kaileenou vydává do Babylónu, kde chtějí žít šťastně až do smrti, ale to by nám ta hra skončila příliš brzo. Když dorazí na dohled města, zjišťují, že na Babylón útočí neznámé vojsko. Princova loď je zasažena katapultem. Poté, co je vlny vyplaví na pláž, je Kaileena zajata neznámými vojáky. Princ se tedy vydává rodným městem své lásce na pomoc. Zjistí, že za tím vším stojí starý známý vezír Jaffa. Ten Kaileenu zabije, aby mohly Písky času zase vzniknout. Vezír se díky nim proměňuje v podivného zlatého tvora s křídly a odlétá. Ani princ nezůstane vlivu Písků ušetřen a vytváří se u něj druhá osobnost, která zosobňuje všechny jeho nectnosti. A nyní musí princ zoufalý ze smrti své lásky a hádající se sám se sebou zachránit své rodné město a porazit vezíra. Ale coby to bylo za prince bez fešné dívky po svém boku, a tak se princ při své pouti opět potkává s Farah, samozřejmě ve vší počestnosti.
Z minulého dílu nám tu zůstal soubojový systém, který byl ovšem obohacen o nový prvek, tzv. speed kill. Pokud se princ dostane nepozorovaně k nepříteli, může ho zabít několika přesně načasovanými ranami. Během hry se občas do popředí dostane Temný princ, který má speciální zbraň – řetěz. Velmi šikovná věcička.
Po čistě metalové odbočce ve druhém díle se nám opět vrací do hry melodie inspirované Orientem.
Rok 2008. Kam ho jen zařadit?
Tohoto dílu, který stojí trochu mimo dosavadní hry, se ujal opět Ubisoft, ale tentokrát to byla pobočka z Montrealu. Tento díl Prince nenavazuje na žádný z předchozích dílů, ať už z nové či staré trilogie. Prince, který na prince ovšem nevypadá, ale říkejme mu tak dál, zastihneme, jak se probíjí písečnou bouří, když tu náhle ho porazí mladá dívka, která je zřejmě někým pronásledovaná, a tak se princ dostane do střetu, který je větší, než by se zpočátku zdálo. Dívka, princezna Elika, pochází z pouštního národa, který má za úkol hlídat temného boha Ahrimana, aby se neosvobodil ze svého vězení, které se nachází ve svatyni pod obrovským stromem. Což se právě stane, kupodivu to tentokrát není princova chyba. Tedy Ahriman se neosvobodí úplně, ale jen natolik, aby mohl vyslat ven své čtyři nejvěrnější. Ti se usadí v troskách města, které stálo poblíž svatyně v lepších časech. Každý z nich si zabere tu část města, která mu byla domovem, když ještě byli lidmi, a odtud šíří tzv. korupci. Jen Elika má tu moc očistit město a uzavřít tak Ahrimana zpátky do jeho vězení. Princ se jí rozhodne pomoci.
Na první pohled hra ničím nepřipomíná své předchůdce. Zřetelně ubylo nepřátel, zato si užijete dost tuhé souboje s jednotlivými Ahrimanovými věrnými. Díky Elice a jejím kouzlům tu prakticky nemůžete umřít, pokud spadnete, vytáhne vás, pokud by vám hrozilo, že vás nepřítel zabije, zastaví ho, ale jemu se doplní kus zdraví. Princ tu tentokrát nemá žádnou dýku, ale kovovou rukavici, která mu pomáhá běhat po zdech.
První, čeho si určitě po spuštění hry všimnete, je úplná proměna grafiky. Je malovaná, celá hra vypadá trochu jako komiks. Ale k celkovému vyznění se hodí báječně. Atmosféru výborně dokresluje hudba.
Princ of Persia v sobě od začátku dovedl skloubit akci i luštění hádanek. Jakým směrem se bude princ ubírat teď? Vypadá to, že experiment z roku 2008 zůstane zatím bez pokračování, i když to tak možná bylo zamýšleno od začátku. Princ se v nejnovějším díle, který vychází v následujících dnech, vydává do království svého bratra Malika, tak se nechme překvapit, kam ho osud zase zavane.