Jako jeden z prvních magazínů v České republice přinášíme čtenářům GAMEZINE.cz dojmy z očekávané akční hry Dishonored. Steampunková řežba protkaná temnou atmosférou totalitního režimu v období průmyslové revoluce vypadá parádně!
Už první wallpapery jasně vyjadřují úzkostlivou atmosféru hry Dishonored. zdroj: vydavatel hry
Dishonored vzbudil téměř hned po svém oznámení obrovskou vlnu zájmu jak ze strany herních kritiků, tak samotných hráčů. Akční hra z pohledu první osoby kombinovaná s RPG prvky je přesně tím pravým ořechovým, co by mohlo studiu Bethesda sednout. Však má za sebou také řadu zkušeností s podobnými žánry, jedněmi z nejúspěšnějších her firemního portfolia jsou například Oblivion, Skyrim či Fallout.
Na největší evropské herní výstavě Gamescom 2012 v německém Kolíně nad Rýnem měla veřejnost možnost oficiální cestou vyzkoušet demoverzi hry.
Okleštěný Skyrim běžící na velrybí tuk
Je potřeba podotknout, že zkušební level byl pro demonstraci hry více než vhodný. Cílem bylo unést pomateného vědce Sokolova provádějícího pokusy na lidech. Hra skutečně nabídla několik možností, jakým způsobem dosáhnout závěru. Titul sice nenabízí tak rozsáhlý svět jako Skyrim a místy lehce inklinuje ke koridorovitosti, ale k dispozici je vždy několik způsobů, jakými se dostat skrze těžce chráněné pozice.
Z hlediska volnosti je hra srovnatelná například s posledním Metal Gear Solid či Deus Ex. Hráči se mohou budovami proplížit, nebo si to se strážemi rozdat na férovku.
[album:https://www.fanzine.cz/wp-content/uploads/dm-albums/dishonored/]
Hra je výrazněji zaměřená především na starší hráče. Vyobrazení explicitního násilí je velmi pečlivé, nechybí také nahota či sexuální narážky. Rozhodně však nelze tyto prvky označit za samoúčelné. Perfektně dokreslují temnou atmosféru steampunkového prostředí hry, která je jinak z hlediska hratelnosti a mechanismů velmi podobná Skyrimu.
Velmi podobně je například zpracovaný kotouč umožňující používat speciální schopnosti, mezi něž patří například přivolání hejna krys, vyvolání vzdušného víru či zpomalení času.
Oproti předchozím titulům hra vypadá mnohem náročnější. Není v ní přítomna mapa, jež by hráče neustále vodila za ručičku. Na řešení questů musí každý přijít sám, což perfektně koresponduje s variabilními postupy. Většina úkolů byla logická. Hráč například musel nejprve získat prázdnou nádobu, tu donést k příslušné lince, aby ji mohli naplnit zkapalněným velrybím tukem.
Energetické médium pak museli využít jako baterii, díky níž se podařilo zprovoznit výtahy.
Komplex jménem Gamebryo
Hru je na základě prvních dojmů nutné hodnotit velice pozitivně. Bethesda se sice nedokázala zbavit komplexu jménem Gamebryo, zastaralého grafického enginu, jemuž již dochází dech, ale zato se nebála vylepšit některé skutečně fungující prvky a zapracovat na level designu.
Titul má velké ambice zopakovat i překonat Skyrim, záležet však bude především na zpracování příběhu, kompatibilitě a vyladění bugů.
Hra vychází již 12. října pro Xbox 360, PlayStation 3 a PC.