Crysis 3 vyjde sice až v březnu roku 2013, na německém Gamescomu 2012 jsme však měli možnost vyzkoušet multiplayer na verzi pro konzoli Xbox 360. Čtenářům GAMEZINE.cz tak jako jedni z prvních přinášíme první dojmy přímo ze hry!
Hlavní devizou Crysis 3 má být skvělá grafika. Na konzolích jsme si ji při hraní nevšimli. Zdroj: vydavatel hry
Crysis 2 patřilo mezi jedny z graficky nejlépe vypadajících her minulého roku, možná i mezi nejlépe vypadající hry dosavadní historie. Není tedy nikterak velkým překvapením, že třetí díl patří mezi jedny z nejočekávanějších her jara roku 2013. Očekávaná střílečka se bude stejně jako její předchůdce odehrávat v New Yorku, ale s tím rozdílem, že město během let po mimozemské invazi pohltila džungle.
Na Gamescomu v německém Kolíně nad Rýnem jsme měli možnost zahrát si multiplayer téhle očekávané pecky na konzoli Xbox 360. Nutno podotknout, že první dojmy ze samotného gameplaye jsou poněkud rozpačité. Paradoxně především z grafické stránky hry, která je zatím v opravdu hodně rozpracované verzi. Vývojáři z Cryteku upřesnili, že prioritou je především PC verze. Žádné dodatečné updaty či podpora vyšších DirectX.
Nové prostředí džunglí zarostlého města je však mnohem náročnější na grafiku než původní krásně vyhlazená kulisa. Majitelům tedy nezbývá než doufat, že se podaří verze pro jejich hardware vymazlit.
Multiplayerová verze nabídla dva herní módy, klasický team deatmatch kombinovaný s prvky capture the hill plný namakaných borců v nanosuitech, kde si každý hráč mohl nejrůznějším způsobem customizovat svoji vlastní zbraň a zároveň využívat speciálních schopnosti high-tech obleku. K dispozici bylo také několik nových prvků, jako například obří tripod, kterého bylo možné s trochou preciznosti obsadit.
Na mapě se po určeném časovém intervalu objevila mimozemská kapsle, kterou museli týmy obsadit a bránit. V zásadě jde o identický systém, který napříkald nabízí populární střílečka Gears of War 3.
Tady někdo viděl Predátora
Druhý mód byl oproti tomu výraznou novinkou. Hráči jsou rozděleny na dva týmy, vojáky a huntery. Koncepce poměrně výrazně připomíná film Predátor s Arnoldem Schwarzeneggerem. Vojáci jsou vybaveni rychlopalným samopalem s pětisty náboji, které však kvůli vysoké kadenci vyplýtvají během několika desítek vteřin střelby.
Hunteři jsou vybaveni pouze luky a částečnou neviditelností.
Může se to zdát sice poněkud zvláštní, ale luk sám o sobě není zase až tak špatnou a zpátečnickou zbraní. Při maximálně natažené tětivě lze zlikvidovat nepřítele na jednu ránu. Problémem je pouze dlouhé přebíjení, které se může stát osudným. Tento styl hry se jeví jako velmi svižný především díky tomu, že obě strany mají limit pouze dvě a půl minuty.
Mariňáci musí vydržet, hunteři je zase zlikvidovat.
Vysoko umístěná laťka
První dojmy z rozpracované hry jsou prozatím průměrné, hra sice může nabídnout určitý potenciál, problém však je, že v zásadě zatím nedokázala nabídnout či představit revoluční změny. Argumenty pesimistů týkající se faktu, že třetí pokračování přišlo příliš brzy po druhém dílu a jde pouze o samoúčelové natažení příběhu za účelem zisku, se tak v některých aspektech mohou jevit jako oprávněná.
Lze se domnívat, že půjde o recyklované Crysis 2 s pokračujícím příběhem, jenž se však od svého předchůdce nebude výrazněji lišit. Vzhledem k tomu, že předchozí titul sbíral průměrná hodnocení okolo 90 %, to však může přinášet i určitá pozitiva.
Hra vyjde v blíže neurčený termín během března roku 2013 pro Xbox 360, PlayStation 3 a PC.