Menu
FANZINE.cz
Technologie

Recenze: Dragon Age: Procitnutí na PC. Probuzení přímo do akce!

Roman Šeiner

Roman Šeiner

26. 5. 2010

!E-SHOP!A je to tady. Sparta má titul! Ne, to nás přece nezajímá…. Dragon Age má datadisk!  Datadisk k nejlepšímu RPG současnosti se táhnul vývojem jako babí léto podzimem, a teď je konečně tady. Pojďme se podívat, jak se nejžádanější datadisk doby (ne)povedl.

Krásné efekty kouzel Foto: Roman Šeiner

Příběh začíná pár měsíců po vašem triumfu ve Fereldenu a vy se nyní (sám) přesidlujete do nově získané državy jednoho ze zrádných šlechticů, čili na novou mapu. Zbytky zplozenců však jen tak nezmizely a ještě k tomu napadly vaši Šedou tvrz. Příběh je opět vynikající a o dějové zvraty není nouze. Čekají vás nové prvky hraní, méně dialogů a více akce. Tolik Procitnutí v kostce, pojďme ho teď rozebrat.

>> Kupte si PC hru Dragon Age: Procitnutí za 705 Kč <<

Co je nového?

Hráčům se nejlíp hrálo ke konci, kdy je váš borec/borka namakaným hrdinou. Vývojáři si to vzali k srdci a nadělili nám větší porci akce, než je na RPG zdrávo. Hned od začátku vás jí čeká plno a vy tak rozjedete metalovou jízdu napříč zástupy protivníků a všelijakých zrůd. Nářez je to strhující, o tom žádná, nicméně ta část, kde pokecáte s NPC a zjistíte, co a jak, radikálně zhubla. Nechybí úplně, ale oproti Pramenům je citelně menší.

Další epický boss Foto: Roman Šeiner

Ve hře přibylo několik věcí včetně dovedností. Jsou přesně tři a upřímně – jsou naprosto zbytečné. Rytí vlastních run zní hezky, Vitalita a Jasnost taktéž, ale pokud hráč do nich neinvestuje ani bodík, nic se nestane. Nedejbože, aby vás hra za to nějak suspendovala či vás jinak donutila si zmíněné dovednosti vyvíjet. Celkový systém rytí run je fajn, ale když celou hru dohraju s průměrnými runami ze základní hry, je tu něco špatně. Přibyly i obranné runy na vaši zbroj, ale ty jsem opět téměř nevyužil.

Procitnutí prohrává 0:1

Další novinkou jsou Specializace. Tady musím chlapce z Bioware poplácat po zádech, protože za každé povolání se objevily dvě nové, rozdílné, specializace (jedna postava může mít celkem tři. Všechny mají smysl, dají se hrát a navzájem kombinovat. Co je ještě lepší, na rozdíl od dovedností fungují, a tak s radostí používáte nové kousky na úkor těm starším. Hráč má tak na výběr z více možností, jak protivníka poslat k šípku, a to je rozhodně plus.

Procitnutí vyrovnává na 1:1

Původní obyvatelé trpasličího města Foto: Roman Šeiner

Třetí větší inovací jsou lektvary, bomby a všelijaké podpůrné masti. Konečně někoho napadlo udělat Lektvar výdrže, díky němuž bude váš lotr či bojovník mnohem schopnější. Novinkou je Odčarovací granát, či Granát živlů (spojí více efektů dohromady), jejichž služby budete často vyhledávat. Stejně tak jsou k nalezení i masti proti živlům, které ale stejně nepoužijete, protože vás k tomu hra opět nijak nepobízí. Čekal jsem, že když se z 80% hry bojuje, bude váš úspěch stát právě na pomocných předmětech. Nestalo se tak úplně.

Nerozhodně 2:2

Zlobr s pancířem je silnější než předchůdci Foto: Roman Šeiner

Vybavení, loot a přeměty

Co se týče mého chtíče, byl ukojen (bez dvojsmyslů, bavíme se o hře). Autoři se pochlapili, a tak ve hře konečně najdete silnější předměty s většími a četnějšími posilovacími schopnostmi. Nalezené předměty (ať už z truhel, mrtvol nebo obchodníků) jsou silné až do lesa, a je to jedině ku prospěchu věci. Navíc lze během hry nalézat předměty, ze kterých vám známý kovář Wade vyrobí speciální kousky dle vašich požadavků. Navíc se výrazně zlepšila ekonomika světa. Věci u obchodníků stojí za to a vy si díky většímu přísunu peněz z úkolů či mrtvol přijdete na mocné předměty častěji, než jste zvyklí.

Skóre 3:2.

Dva zlobři vás zastaví jen na chvíli foto:Roman Šeiner

Famfáry na konec

Moje výše zmíněné rozčarování z novinek a mechanik hry však nedokáže zakrýt fakt, že hra je zkrátka bezva. Od spuštění do finálních titulků vás Dragon Age: Procitnutí baví, a to je to, oč tu běží. Čert vem, že vaše oblíbené NPC už s vámi nejsou, noví spolubojovníci jsou taky parta jedinečných postav, taky vás budou bavit (romance v Procitnutí však nenajdete). Čert vem, že se už nemůžete vrátit do Fereldenu a dodělat si resty. Čert vem dokonce i to, že datadisk dohrajete během dvaceti hodin. Brzy nás čeká třetí kousek, Darkspawn: Chronicles, tentokrát v kůži Zplozence.

4:2 do prázdné brány.

Název hry: Dragon Age: Procitnutí
Výrobce: Bioware
Vydavatel v ČR: Electronic Arts CZ
Multiplayer: Ne
Platforma: PC, X-box 360, PS3
Doba hraní: 25 hodin
Doporučená cena: 800Kč

Hodnocení: **** (90%)

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Recenze: Dragon Age: Procitnutí na PC. Probuzení přímo do akce!

Hide picture