Recenze hry: Pestrobarevné Listí v létě? Není problém!

1. 8. 2024

Když jsem poprvé otevřel krabici deskové hry Listí od TLAMA games, okamžitě jsem cítil vlnu nadšení. Hned na první pohled mě upoutala vizuální stránka hry – barevné a detailně ilustrované komponenty, které evokují podzimní atmosféru, mě naprosto okouzlily. Hra Listí přináší svěží vánek do světa deskových her a nabízí zábavu, která je jak relaxační, tak strategicky podnětná.

Jedním z největších lákadel hry je její tematika. Listí se odehrává v kouzelném lese plném padajícího listí, kde hráči musí v roli ducha větru navádět na lesní půdu listy různých barev a tvarů. Tento nápad je nejen originální, ale také velmi dobře zpracovaný. Listy na sebe totiž musí špičkami navazovat, a vytváří tak neobvyklý herní plán. Ilustrace jsou nádherné a vytvářejí věrohodnou podzimní atmosféru, která vás vtáhne do děje.

Herní mechaniky jsou jednoduché na pochopení, což je velké plus pro hráče všech věkových kategorií. Hráči se musí strategicky rozhodovat, jaké listy si vyberou a kam je umístí, aby co nejlépe využili kombinace pro své tahy. Zároveň se snaží pomoci dostatku zvířat úspěšně zazimovat a veverce vyšplhat na stromě co nejvýše, protože zima se neúprosně blíží. Tato kombinace jednoduchosti a nutnosti promýšlet své kroky dělá hru velmi přístupnou, a zároveň dostatečnou výzvu. Hráči mohou volit různé strategie, jak se co nejlépe postarat o zdraví lesa.

Navíc hra vyšla současně s rozšířením Medvědí období, které vřele doporučujeme pořídit, protože obsahuje hned 3 herní moduly, které ještě více obohacují herní zážitek. Zároveň přidává míru asymetrie tím, že každému hráči jeho zvířecí spojenci během hry propůjčí unikátní schopnosti. Můžete si tak zahrát rychlou a jednoduchou partii, nebo se pustit do komplexnějších a delších herních sezení.

Jedním z vrcholů hry Listí je její sociální aspekt. Hra je určena pro 2 až 4 hráče, což je ideální počet pro rodinné večery nebo přátelská setkání. Interakce mezi hráči je klíčová, protože každý tah může ovlivnit ostatní. Musíte tedy nejen promýšlet své vlastní kroky, ale také dávat pozor na to, co dělají ostatní hráči.
Dalším pozitivem je kvalita zpracování komponentů. Integrovaný insert a krabičky již předem připravené pro jednotlivé komponenty, takže je jak setup, tak úkil každé partie spíše radostí, nežli chaosem, jak to často bývá. To vše je zabaleno do zábavného a příjemného herního zážitku, který potěší jak začátečníky, tak zkušené hráče.

Desková hra Listí od TLAMA games je opravdovým klenotem mezi rodinnými hrami. Její krásný design, jednoduché, ale chytré herní mechaniky a vysoká znovuhratelnost z ní dělají ideální volbu pro všechny, kdo hledají zábavnou a zároveň relaxační hru. Pokud máte rádi podzimní atmosféru a chcete si užít příjemné chvíle s rodinou nebo přáteli, hra Listí vás rozhodně nezklame.
Deskovou hru Listí i s rozšířením Medvědí období můžete koupit přímo na webu vydavatelství.

0