Kdo by neznal Heroes. Tato hra je prostě legendou herního světa a její šestý díl si drží stejný standart jako všechny díly předchozí. Výpravná a hlavně dostatečně dlouhá sága se tentokrát točí kolem rodu Gryfů, příslušníků Azylu.
Kolik dílů jedné hry je už moc? Některé hře stačí k převyprávění příběhu a totálnímu vyčerpání tématu jen jeden díl, ale u série Heroes očividně nestačí ani pět pokračování. Když se k tomu připočte mnoho dalších her na téma světa Ashanu, je na světě doslova celý kult.
GameShow: Zahrajte si Uncharted 3 ještě před vydáním. Na FanCity v Praze
Heroes VI nejsou žádnou revoluční hrou, na druhou stranu nováčky neurazí a mohutnou základnu fanoušků dost potěší. Snaha o návrat do povědomí hráčů se nemusí vždy shledat s úspěchem. Stačí o trochu lepší grafika, nový příběh a sem tam nějaká nová vychytávka, aby se z Heroes stal herní hit?
Online nebo offline? To je to, o co běží…
Asi nejdiskutovanější novinkou bude nutnost hraní online. Hra samosebou nabízí možnost hrát offline, ale znevýhodnění oproti online hraní je dost velké. Při online verzi mají postavy hrdinů mnohem větší možnost rozvíjet se a vylepšovat. Stejně tak uložené pozice z offline režimu nebude možné načíst do online verze. Počítačový piráti si tak Heroes neužijí na sto procent.
Conflux, což je vlastně taková rádoby obdoba Streamu pro Heroes, sleduje všechno, co hráč ve hře dělá, od bitev přes rozvoj postavy až po vzkazy jiným hráčům. Není to nic špatného, ba naopak. Dost obohatí hru a navíc si mezi sebou hráči mohou přímo ve hře sdělovat zkušenosti z bitev prostřednictvím tmavě modrých vortexových orbů, které jsou rozesety na strategických místech.
Sice si tenhle krok nejspíš vyžádá dost naštvaných fanoušků bez připojení k internetu, ale je to bohužel daň za činnosti počítačových pirátů a Scénových skupin. Časem si na to hráč zkrátka bude muset zvyknout.
Kdysi dávno, v daleké zemi
Děj Heroes VI se odehrává zhruba 500 let před událostmi Heroes V. Ve světě Ashanu je docela klid, až na to, že se mocný rod Gryfů snaží zničit tajemné zlo. Potomci vévody Slavy, kterého zavraždila neznámá síla, bojují o moc. Anastázie uctívá nemrtvé a po své smrti se k nim i přidává, Anton se drží svých lidských kořenů a Sandor si začíná víc a víc rozumět s barbary.
Příběh všech pěti frakcí je jen o hledání tajemného zla, které se snaží napáchat co největší škody v Ashanu. Po úvodních výukových misích a seznámení se s ovládáním čeká na hráče pět dlouhých a zdařilých kampaní za Azyl, Nekropoli, Tvrz, Svatyně a Pekla. A na konci ještě krátká epilogová kampaň jako rozřešení celého příběhu.
VIDEO: Sexy fanynka Gears of War 3 vyřezala logo hry motorovkou
Jak bylo řečeno, nejde o nic nového, ale přesto si Heroes VI najdou cestu do srdcí hráčů. Veškeré ovládání je stejné a naprosto intuitivní jako u předchozího dílu, pohyb po mapě, obsazování měst a dolů také stejné, grafika je navíc o moc hezčí. Takže je tam všechno, co mají hráči rádi.
Klasické cestování po mapě je doprovázeno neustálým bojováním, obsazováním dolů na krystaly a rudu, pil na dřevo, měst, kasáren; navštěvují se speciální místa a sbírají se roztroušené hromády surovin a zkušeností. Sem tam se dá najít i nějaký ten artefakt nebo posila pro hrdinovu armádu. Bojování ale převládá a užít si ho je možné v míře větší než velké.
Bitvy jsou graficky zajímavé a fungují stejně, jako ve všech ostatních tahových strategiích. Ne každého bude bavit bitva trvající několik desítek minut, takže jistě uvítá možnost automatického boje, nebo dokonce v nastavení i možnost výpočtu souboje rovnou na mapě. Komu by se pak výsledek nezdál, je možné znovu bitvu přehrát ručně a zkusit svoje štěstí.
Všechno je to jen o strategii
Samozřejmostí je i rozvoj měst a staveb v něm. Jedna stavba, jeden tah, jedno vylepšení – jednoduché a funkční. Staveb je dost a většina z nich se dá vylepšit tak, aby hrdinova armáda byla co nejsilnější. Jednotky, které se pak v postavených budovách cvičí, je možné vyzvednout vždy první týden v měsíci. Novinkou je pak možnost konvertovat dobyté město. Není to nutné, rozdíl je jen v počtech cvičených jednotek.
Herní mapa je rozdělená na malé oblasti a už nestačí při obsazování dolů vyvraždit zde přítomnou armádu, ale je třeba obsadit pevnost, která oblasti vévodí. Je sice možné obsadit doly a pily i bez dobytí pevnosti, ale jakmile se hrdina vzdálí, důl se vrátí původnímu majiteli.
V USA je více mobilů než občanů. Stačilo k tomu dvacet pět let
Hrdinové mají pak ohromně velký strom všech možných pasivních, aktivních nebo kouzelných schopností, které se uplatňují hlavně v bitvě. U rozdělování bodů je potřeba hodně přemýšlet. Schopnosti a vlastnosti jsou vesměs stejné (až na pár rozdílů), aby se nemuselo zbytečně zkoumat a spekulovat.
Poslední skvělou stránkou hry je mutliplayer. Multiplayerové mapy jsou pak zajímavým zjevením a poskytují spoustu hodin hraní navíc. Ne každého bude ovšem bavit úprava a šlechtění své dynastie nebo úprava bestiáře. Zmíněný Conflux celkem bezproblémově spojuje hráče a dává do oběhu zajímavé mapy.
[youtube_660]http://www.youtube.com/watch?v=wEBGPcRBnQU[/youtube_660]Heroes VI jsou klasickou tahovou strategií, jakou známe. Nic nového, jen osvědčený a hráči oblíbený herní systém se dočkal lepší grafiky, nového příběhu a lépe vypadajících jednotek. Ale stejně je to parádní hra a fanoušci série ji jistě ocení.
Hodnocení: 70 %
- Klady: intuitivní, jednoduché ovládání, ale zábavné, graficky moc hezké
- Zápory: nic nového