RECENZE: V Dead or Alive: Dimensions si to rozdávají prsatice a svalovci
Šimon Kolář
18. 9. 2011
!Nintendo 3DS!Další slavná bojovka je zpět. Na Nintendo 3DS přichází odnož populárního Dead or Alive. Řežba mezi vyvinutými kráskami a osvalenými borci může začít.
Zatím to vypadá, že Nintendo 3DS je konzolí zaslíbenou velkým bojovkovým sériím. Už jsme tu měli skvělého Street Fightera IV, chystá se také přenosný Tekken a v současnosti vychází také epizoda z další známé ságy Dead or Alive s podtitulem Dimensions.
Hlubší bojovka
Ta je klasickou bojovkou, jaké vycházejí už nějaký ten pátek. Od zmiňovaného Street Fightera se liší především tím, že se odehrává ve třech rozměrech. To znamená, že v rámci jednotlivých arén se mohou bojovníci pohybovat nejen do stran, ale do všech směrů.
Přečtěte si také recenzi: Dead Island je nejkrvavějším titulem roku a zombie hrou desetiletí
Rozhodně to není nějaký detail a tento jeden prvek naprosto mění dynamiku celé hry. I arény jsou tomu přizpůsobené a často mají hněd několik úrovní, na kterých lze bojovat.
Arény jsou hodně různorodé a právě i díky jejich vrstevnatosti často hodně mění zážitek ze hry a v každé lze uplatnit jinou taktiku. Je třeba libo prohodit nepřítelé skleněnou stěnou? Není problém.
Výběr bojovníků na druhou stranu příliš nenadchne, alespoň ne pokud nejste blázni do předimenzovaných krásek nebo svalovců. Každý přitom samozřejmě v trochu jiných partiích. Přece jen na legendární postavy ze Street Fighteru, Mortal Kombatu nebo Tekkenu hra nemá, i když se hodně snaží.
Komba ne až tak překombinovaná
Samotný boj pak probíhá tak jak jsme od žánrové konkurence zvyklí. Využívá se k němu sice jen několik málo tlačítek a ovládací schéma je jednoduché, k jeho ovládnutí je ovšem zapotřebí hodin a hodin praxe. Samozřejmostí jsou zde totiž hromady komb, které teprve přinášejí do hry ten správný zážitek.
Tato komba se podobně jako u Street Fightera na 3DS dají spouštět i přes spodní dotykový displej. Stejně se tam také dá v určitých momentech spustit některý z protiútoků, což je jeden z prvků, které odlišují Dead or Alive od konkurenčních značek.
Právě zvládnutí a správné načasování kontrů je pro úspěšné hraní této hry klíčové. Alespoň v multiplayeru proti jiným hráčům. Singleplayer je tu totiž až příliš jednoduchý. U drtivé většiny módů navíc nelze obtížnost měnit.
Zamrzí to především u příběhového módu, nejdůležitějšího singleplayerovém módu ve hře. Ten se rozjíždí opravdu pomalu a hodně dlouho lze uplatňovat klasickou začátečnickou strategii mačkat všechno a ono se to vyhraje samo.
Ani příběhové cut-scény nepůsobí příliš přesvědčivě. Když v ní spolu postavy vedou dialog jsou jakoby zmrazené a vůbec nepohybují ústy. Přitom například některé části jejich oblečení a okolního prostředí se pohybují, takže tento prvek je spíše uměleckým záměrem než chybou. Přesto výsledek působí poněkud toporně.
Technická stránka je na druhou stranu bravurní a Dead or Alive patří zatím k nejhezčím 3DS hrám. Všechny animace jsou navíc krásně plynulé.
Verdikt
Další návrat bojovkové ságy se ve výsledku podařil. Na spoustě věcí by se ještě dalo zapracovat, ale jádro hry je zábavné a chytlavé. Tvoří ho především propracovaný systém komb a protiútoků společně s dobře a nápaditě navrženými arénami. Škoda je především až příliš nízké obtížnosti a trochu nedomrlého příběhového režimu.
Hodnocení: 70 %
- Klady: soubojový systém, systém protiútoků, nápadité arény, multiplayer
- Zápory: příliš jednoduchý singleplayer, nevýrazná nabídka postav