Milé děti. Slyšeli jste už pohádku o třech hrdinech, kteří cestovali neznámými zeměmi bez bázně a hany, pobili stovky nepřátel a každou chvíli vykonali dobrý skutek? Ano? Tak po sto padesáté první. Čtěte recenzi na TOPZINE.cz.
Hra odehrávající se v kouzelném světě Pána prstenů je v dnešní době marketingovým tahákem stejně jako botasky s krokodýlem nebo tříproužková tanga. Donekonečna zpracovaný příběh jednoho Pytlíka jde však v tomto případě stranou. Dočkáme se nových hrdinů, nových temných pánů, a to vše za jemné přítomnosti starých známých.
War in the North (WitN) je klasickou hack & slash hrou. Pro neználky: hrdina běží koridorem, pomlátí desítky slabých potvor, následuje menší filmeček dokreslující zpravidla chabý děj a tak stále dokola. Občas hrdina narazí na bosse, zapíchne ho, další filmeček a jde se dál. Parádní kolotoč nevyžaduje po hráči zapojení šedé kůry ani náznak strategie. Možná proto je tento žánr tak oblíbený.
VIDEO: Hra Jurský park představí i nové dinosaury. Víme jaké
Jeden markantní rozdíl WitN však přináší – kooperativní multiplayer až pro tři hráče. V roli vousatého trpaslíka, elfí magičky nebo lidského hraničáře se můžete s kamarády (nebo sám/sama, doprovázen/a dvěma hloupými NPC) vydat do neprobádané, přesto příšerně povědomé země na Severu, kde se chystá něco nekalého a Mordor v tom bude mít prsty.
Černobílé vidění světa
Podstatným dílem skládanky je tolkienovský svět, ve kterém je vše krásně černobílé. Hrdina nikdy nezradí svoji frakci, skřet vždy bude odporný póvl a běda, jestli někdo z hrdinského trojlístku bude chtít být zlý! Není to Mass Effect, svoboda jednání se prakticky nekoná. Vedlejší questy ani hlavní linie si v ničem nezadají s hezkou pohádkou O jednorožci v růžovém tričku s duhou.
Je to vlastně dost trapné. Válka je za rohem, devět Černých jezdců se prohání po okolí a u Skákavého poníka má hráč pomoci stydlivému mladíkovi s jeho láskou. Do Pána prstenů se podobné questy hodí asi jako Číňan do westernu, ale budiž. Bohužel zklamala i hlavní linie. Setkání s epickými tvory, přátelskými či zlými, ovšem nechybí a příjemně to osvěžuje monotónní akci.
RECENZE: Skyrim vás naučí, že skolit draka není žádná sranda
Očima Marka Jedináka
Válka na severu je velmi specifická hra, což je její největší předností a slabinou zároveň. Po prvních zveřejněných videích hráči mohou pojmout podezření, že jde o RPG. Výsledná hra je však spíše hack and slash titul podobný exkluzivitce pro PlayStation 3, God of War.
Systém role-playingu je vcelku propracovaný, ať už se to týká schopností postav nebo zbraní a výzbroje. Kritickým nedostatkem je neustálá snaha zabavit hráče prostřednictvím desítek nepřátel. Vzhledem k tomu, že dialogů a questů je ve hře minimum, jde o křišťálově čistou akční hru, zpestřenou slow motiony a detaily odsekaných končetin skřetů.
Kampaň pro jednoho hráče je naprosto šílená v tom, že spolubojovníkům nelze přidělovat ani jednoduché příkazy, takže se často chovají neskutečně iracionálně, což dokáže zažrané hráče šíleně vytáčet.
Geeky pobouří i drobné překopání univerza, které však laikovi přijde v souladu s tolkienovskou realitou. Potenciál značky je využit na maximum a hráč si skutečně připadá, jako by se stal obyvatelem Středozemě. Pokud by se podařilo více propracovat příběhovou linii, nabombit hru originálními questy a ubrat množství nabíhajících skřetů, neměla by hra daleko k 90% hodnocení.
Hodnocení: 80 %
Graficky nejde o žádnou ruka-v-poklopci podívanou. Pohyb na bojišti není úplně špatný, ale sjíždění schodů se snad nemůže líbit ani Legolasovi ze scény v Helmově žlebu. Prostředí je ale působivé, dobře podněcuje atmosféru, a i když se textury nerozmnožily jako králíci na viagře, jde o slušnou podívanou. Je ale vidět, že by to šlo udělat lépe.
Design celkového hraní nezklamal, ani nepřekvapil. Každý hrdina má hezký strom unikátních schopností, každý umí útočit na blízko i na dálku a tradiční inventář krom zbroje pojme i lahvičky (život/mana) či artefakty. Pomlácení potvor není zrovna dětsky snadné, jako např. ve Space Marine. Každý skřet vydrží několik solidních zásahů a zhebnout lze prakticky v každé potyčce.
VIDEO: Resident Evil: Operation Raccoon City zombická práva neřeší
Smrt ale není ani fatální, ani ulevující. Bránit se několikanásobné přesile je docela fuška. Jakmile je zdraví na nule, padne postava na všechny čtyři a pomalu se šourá z bojiště, kde jí spolubojovník pomůže postavit se na nohy. Bohužel při hře jednoho hráče s NPC bude bojovník světla klečet každou chvíli. Škoda, že nenásleduje jakákoli penalizace.
Zaměřování a provádění schopností taky trošku pokulhává, ale není to nic, o čem by šlo napsat maturitní slohovou práci. Když se sejde dobrá parta, je boj vlastně docela příjemnou rubačkou. Hru si užijí hlavně fandové krásného fantasy světa s evidentně nekonečnými hranicemi. Ve více lidech bude hraní možná i výzvou.
[youtube_660]sDRAKbnVMCc[/youtube_660]Verdikt
War in the North je klasickou rubačkou, která zabaví buď na jedno odpoledne, nebo na zbytek života. Multiplayer je jakousi záplatou na celkovou průměrnost technologie a několikrát provařeného soubojového systému. Nečekejte zázraky a budete se královsky bavit.
Hodnocení: 75 %
Klady: Svět, multiplayer, po vlažném začátku docela dobré bitky
Zápory: Hloupá NPC, slabší grafika, vedlejší questy