Kultovní RPG Wasteland 2 vychází ve vyhlazené edici také na herní konzole. Pokračování legendární pecky z 80. let, na níž se podílela slavná osobnost herní historie Brian Fargo křísí dávno zapomenutý koncept poctivých izometrických erpégéček. Jak se podařila konverze pro Xbox one? Čtěte recenzi na Fanzine.cz!
Wasteland 2 svým vizuálem připomíná kultovní klasika první poloviny 90. let. zdroj: vydavatel hry
Wasteland 2 je kultovní RPG navazující na první díl vydaný již v dávných osmdesátých letech. Morální předchůdce legendárního Falloutu je velice surový. Samotné zakotvení do období po jaderné válce na okamžitě na vyrozuměnou, že v nukleární pustině se nikdo s nikým nebude mazlit.
Skoro jako kdysi
Stylové intro a na dnešní poměry předpotopní menu vzbudí ve starších hráčích nostalgický pocit. Přesně takhle vypadala před deseti lety klasická, nefalšovaná RPG. Hráč si nejprve vybere skupinu čtyř rangerů s tím, že si jednotlivé postavy může vymazlit do nejmenšího detailu. Všechny vlastnosti jsou skutečně důležité. Klíčem úspěchu je precizní vybalancování družiny, jejíž každý člen by se měl pro dosažení maximálního úspěchu specializovat jiným směrem.
Pamětníci mi jistě dají za pravdu, že z příběhu výrazným způsobem vyvěrá rukopis producenta Briana Farga. Skupinka rangerů se vydává po stopách násilně zavražděného kolegy, který pátral po zdroji poněkud zmatené zprávy blábolící cosi o spojení člověka a stroje. Příznivci série Fallout, především pak jejích prvních dvou dílů, se v takovém prostředí budou cítit jako doma.
Klasický systém soubojů vycházející z pole rozděleného na hexy je geniální a ukazuje, že má i v dnešní době co nabídnout. Podobně jako v případě tahového se i zde povedlo titul převrtat na konzole, přičemž zůstala zachována perfektní hratelnost v mnoha ohledech připomínající Diablo 3. Rozložení obrazovky je upravitelné, díky čemuž mohou hráči upravit velikost jednotlivých boxíků a ovládacích panelů dle vlastní potřeby.
Možnost customizace není omezena pouze na herní obrazovku. Vysokou měrou variability oplývají nejrůznější zbraně, které lze upravovat a tunit do nejmenšího deatailu.
Pokaždé jinak
Na rozdíl od současných her je Wasteland 2 skutečně založených na hráčských volbách. Autoři na bookletu tvrdí, že žádný průchod hrou nikdy nebude stejný, v čemž jim musím dát za pravdu. Téměř každý quest lze řešit nepřeberným množstvím způsobů. Od diplomatického vykecávání po staré dobré vyjednávání až potom, co jsou všichni nepřátelé mrtví.
Na současné poměry je skvěle řešené cestování mezi jednotlivými lokacemi, kdy se hráč na mapě pohybuje pomocí symbolu. Během cestování pustinou je nutné myslet na dostatek pitné vody, kterou lze čerpat v oázách, ale také na radiaci či náhodná setkání s bandity.
Rozum zůstává stát nad nepřeberným množstvím trefných dialogů a peprných hlášek. Textové materiálu jsou ve hře skutečně stohy. Perfektní popisky nejrůzsnějších předmětů a situací plné typicky fargovského sarkasmu a černého humoru pak vytváří atmosféru, díky které si budete chtít Wasteland 2 zahrát znovu.
Jediným nedostatkem je grafické zpracování hry. Ačkoli se autoři kasali vizuálními úpravami, na první pohled to rozhodně není znát. Hra vypadá na velké obrazovce poněkud nepřívětivě. Místy je až těžké uvěřit, na jak nízkém rozlišení hra běží.
Verdikt
Wasteland 2 je solidní RPG, které nemá v součané době obdoby. Na rozdíl od běžného mainstreamu nabízí RPG beroucí si to nejlepší z klasiky devadesátých let širokou možnost příběhových volev a perfektní, maximálně rozsáhlé dialogy. Konzolová verze má slušnou hratelnost a zážitek ze hry je minimálně srovnatelný s PC verzí. Jediným nedostatkem je poněkud kostrbatá grafika verze pro XONE.