Silent Hill Downpour slibuje návrat ke kořenům s dechberoucí atmosférou
Jakub Bilko
15. 6. 2011
Tak to vypadá, že série Silent Hill se dočká návratu ke kořenům. V pořadí již osmý díl s podtitulem Downpour by měl napodobit první díly této hororové série, což by znamenalo více strachu, méně akce. Bude nás opět doprovázet strach a nejistota s minimální municí v kapse?
Série Silent Hill, respektive její první díly, se nenesly tak úplně v rytmu, jaký nabízel například Resident Evil, ale šlo spíše o psychologicky založenou hru nabízející neustálou nejistotu a strach z toho, co na nás v útrobách strašidelného a zdánlivě prázdného městečka čeká. Později se i Silent Hill vydal krapánek akčnější cestou, která někomu vyhovuje, někomu nikoli.
Z vězení do vězení
Silent Hill byl vždy o příběhu nějaké postavy, kterou osud do strašidelného města zavedl. Hráči mají rádi nevinné postavy, které nevyzařují přílišnou výjimečností. Třeba taková Heather, sedmnáctiletá dívka, jež do Silent Hillu zavítala ve třetím díle. Když ovšem dostanete do ruky bývalého vojáka Sheperda (Silent Hill 5), pocit nejistoty není tak intenzivní, protože přece jen voják nějakými schopnostmi disponuje.
V Downpouru se ujmeme role Murphyho, vězně, kterému se po nehodě transportu podařilo uprchnout a následně ho cesta zavedla do Silent Hillu. Záleží čistě na hráči, jakým směrem se bude hra vyvíjet. Čas od času tedy budeme muset čelit rozhodnutím, jejichž následky se projeví později. Dočkáme se tedy více než jen jednoho konce hry.
Důraz je samozřejmě kladen zejména na atmosféru, jež nám bude navozovat pocity bezmoci, napětí a hlavně strachu. Hráč bude opět velice omezen střelnými zbraněmi, zejména tedy municí. Nyní bude ale možné bojovat se vším, co nám přijde pod ruku, jako například židle. Ovšem i v těchto soubojích budeme omezeni, protože jednotlivá nářadíčka, jimiž se budeme snažit umlátit hnusáky vylézající z temnot, se budou zkrátka opotřebovávat. Proto si nejspíš mnohdy rozmyslíte, půjdete-li do souboje nebo se pokusíte nenápadně proplížit.
Vývojáři sice slibují méně akce a více utíkání před nepřáteli, ale stejně se ve hře objeví známé quick time eventy (mačkání tlačítek objevujících se na obrazovce), kterých si patrně užijeme v soubojích s bossy. Vývoj hry má na starost brněnské studio Vatra Games. Ačkoli jsou tito hoši docela neznámí, doufáme, že se jim nový počin povede a na to atmosférické psychohororové pokračování se těšíme, a pokud se ve hře objeví kultovní postava Pyramid Head, budeme jen rádi. Hra vyjde pro Xbox 360 a Playstation 3, o PC verzi se zatím nic neví (škoda).