Testovali jsme ZombieU, věrohodný simulátor zombie apokalypsy
Marek Jedinák
22. 8. 2012
Redaktoři GAMEZINE.cz měli možnost vyzkoušet si hru ZombieU na vlastní kůži. Přečtěte si dojmy z dosud nejrealističtějšího simulátoru zombie apokalypsy!
ZombieU vzbudilo zájem kritiků i veřejnosti především neskutečně atmosférickým trailerem, který v lecčems svým stylem připomínal úvodní video ze hry Dead Island. Zombie jsou v kurzu, a ovladač ke konzoli WiiU slibuje zcela unikátní zážitek, na který se jistě těší každý vyznavač kultu oživlých mrtvol.
Čtěte také: Vybrali jsme nejlepší zombie hry. Naučí vás přežít invazi nemrtvých
Na základě prvních dojmů je nutné podotknout, že samotná hra je opravdu neskutečně náročná. V demoverzi jsme měli možnost vyzkoušet level odehrávající se přímo v Buckinghamském paláci, do něhož se hráč dostane skrze stoky.
Dojmy z grafické stránky hry jsou prozatím poněkud rozpačité. Většina hry se odehrávala ve velice uzavřených a nudných prostorech s poměrně malým množstvím nábytku. Propracované jsou sice obličeje nepřátel, to samé se však bohužel nedá o grafickém zpracování okolního prostoru a level designu říct.
Trochu uzavřenější Dead Island
Předváděná verze hry byla poměrně uzavřená, hráč se mezi jednotlivými sekvencemi přesunoval podobně jako v Dead Islandu mezi lokacemi. Přišel například k poklopu zemi, načež následoval loading a přesun do další místnosti.
Otázka, zda jde pouze o neduh demoverze, nebo bude výsledný produkt skutečně natolik uzavřený, zůstala nezodpovězena.
V praxi jsme také měli možnost vyzkoušet nový ovladač. Je pravdou, že má skutečně něco do sebe, lootování mrtvých zombií či scanování je skutečně realistické. Hráč musí k torzu nejprve přistoupit a kliknout na něj, čímž se mu na ovladačovém displeji zobrazí dva inventáře. Jednoduchým tahem je tak nutné u každého předmětu přesunout ikonku do svého batohu.
Nepřehlédněte: Hyundai představil automobil plně vybavený na zombie apokalypsu
Nejprve jsem měl pocit, že je to naprosto neskutečný nápad a jde o skutečnou simulaci zombie apokalypsy, jakou jsem si přál absolvovat po každém zhlédnutí těchto subžánrových filmů. V praxi bohužel tento wow efekt funguje jen velmi krátce. Postup je pak extrémně zdlouhavý a prohledávání každé mrtvoly je strašná nuda.
Těžkopádný pohyb
Během ovládání jsem se také nemohl ubránit pocitu, že postava špatně reaguje na pohyb analogových páček.
Podobný charakter měl i této hře velmi podobný Dead Island. Postavy se pohybovaly těžkopádně, jako by byly skutečně živé. V ZombieU je však tento systém dotažen do extrému, díky čemuž hra působí, jako by byla oproti realitě extrémně zpožděná.
Výdrž nepřátel je pak naprosto extrémní. Demoverze nabídla k dispozici pádlo, tím však bylo téměř nemožné posílat nemrtvé zpátky tam, kam patří. Jedná se sice o původní, romerovské verze, čili neumějí běhat, ale pokud se jim povede hráče obklíčit, jste bez šance.
Titul je charakteristický skutečně děsivou atmosférou, především proto, že zde není žádný autosave či checkpointy. V ukázkové verzi hry se hráč pokaždé objevil v drobném útočišti ve stokách. Neustále tak procházel ten samý úsek hry, ale pouze s jinak vypadající postavou. Najít svoji předchozí postavu pak nebylo vůbec náročné.
RECENZE: Deadlight je první pořádně atmosférická zombie plošinovka
Vzhledem k velké uzavřenosti prostoru však rozhodně nešlo o bůhvíjak neuvěřitelnou věc. Hráč kvůli střídání postav a minimu videí nemá žádnou možnost se s některou z nich sžít.
Porovnáme-li hru například s prvním Dead Risingem, který patřil mezi jedny z nejnáročnějších her vůbec, musíme konstatovat, že další zvyšování obtížnosti může vyústit pouze ve dvě situace. Na jednu stranu přinést obrovský úspěch, jako tomu bylo v případě extrémně náročných Dark Souls, nebo totální krach.
ZombieU je veliká výzva a zcela určitě půjde na jednu z nejnáročnějších hardcore her pro konzoli WiiU, otázkou však zůstává, jestli není pro příznivce jinak arkádového Nintenda až příliš velkým soustem.