Creative Assembly chtějí posunout válečný zážitek série Total War k daleko větší autentičnosti. Druhý díl Rome bude v tomto směru těžit zejména z lidštěji se chovajících vojáků, kteří budou různě reagovat na situace, v nichž se ocitnou.
Autentické bitvy budou ještě epičtější Zdroj: vydavatel hry
Jamie Russel, vedoucí designer hry, vyzradil na vývojářském zasedání výstavy Rezzed několik důležitých informací a záměr, jakým se série Total War bude dále vyvíjet. „Máme obličejové animace i emoční interakce mezi jednotlivými vojáky, takže když je někdo v mé blízkosti zasáhnut šípem, budou na to patřičně reagovat,“ říká Russel.
„Je to celé o temnější vizi války. Chceme, aby souboje byly brutální, více hráče zasáhly. Chceme souboje zformovat do takové podoby, aby ty římské válečné stroje měly svou podstatu, ten výjimečný bojový styl zástupů mlýnků na maso.“
Tohle všechno hráč zažije v kampani, jejíž mapa je o mnoho rozlehlejší než v původním Rome a hráč se na ní střetne s mnoha bojovými styly, kulturami a prostředími. Své místo ve hře zaujme také politika, a hráč se tedy bude například rozhodovat, zda zachrání republiku, nebo se stane císařem. Rozhodování bude hrát významnou roli.