Vývojáři z ArenaNet chtějí dát hráčům, především těm na maximální úrovni, možnost dalšího postupu, tedy motivaci k hraní.
Potřebují hráči na maximální úrovni vítr do plachet? Zdroj: vydavatel hry
Pokud hráči již prošli tím relativně dlouhým procesem sbírání zkušeností a prozkoumávání světa a na maximální úrovni jsou už dlouho, může se vlivem nedostatečného end-game obsahu stát, že dojde k odlivu nudou skomírajících jedinců.
Tomu se ArenaNet snaží zabránit, a tak rychle hledá metody, jejichž využitím by bylo umožněno i těm nejnabouchanějším hráčům pokračovat v progresu. Designerka hry Linsey Murdocková zveřejnila několik novinek, které by mohly náročnější část publika zajímat.
Murdocková chce zajistit, aby běžní i hardcore hráči vždy měli určitý důvod k tomu se zlepšovat. Jedou z potenciálních možností je vývoj předmětů a vybavení.
„Naším přáním je vytvořit hru, která podobnou měrou zahrne příležitostné i hardcore hráče, ale nechceme přehlížet základní potřebu hráčů, jež pramení z pocitu vyvíjení se, ani po tom, co dosáhnou maximální úrovně,“ uvedla Murdocková.
Dále dodává: „Implementace vývoje vybavení je běžná věc, prováděná v rámci expanzí, my se ovšem domníváme, že je důležité usilovat o uspokojení potřeb našich hráčů raději dříve než později.“
K udržení zájmu budou do určitých oblastí přidána nová monstra a nový dungeonový komplex Fractal of the Mists, který přijde v rámci brzkého rozšíření, bude zahrnovat jakousi novou formu výzvy nazvanou Agónie.
Jedná se o prvek, který by měl stupňovitě zobtížňovat postup dungeonem tím, že hráče čím dál víc poškozuje. Ke snížení poškození se nabízí Infuze, které lze získat v Mystic Forge. I přesto všechno se minimálně prozatím Guild Wars 2 nemůže chlubit bůhvíjakým end-game obsahem.